چند راه ساده برای افزایش رضایتمندی بیماران (اصول مطب داری)

  دکتر لینک | چند راه ساده برای افزایش رضایتمندی بیماران (اصول مطب داری)

رضایتمندی بیماران‌تان باید اولین اولویت شما باشد، زیرا بدون بیماران شما مطبی نخواهید داشت. بیماران رضایتمند، وفادار هستند و به احتمال زیاد مطب شما را به خانواده یا دوستان‌شان معرفی می‌کنند.

شما باید به منظور درمان باکیفیت و ایجاد تجربه فراموش نشدنی برای بیماران‌تان، وقت صرف کنید. این موارد شروع خوبی برای جلب رضایت بیماران و ایجاد بهترین تجربه در مطب هستند:

مورد اول به خاطر بسپارید که آن ها چه کسی هستند

بیشتر مطب‌های ‌پزشکی ممکن است از سیستم نوبت‌دهی معمولی بدون زمان‌بندی دقیق استفاده کنند و این مسئله‌ای است که بیماران به خوبی متوجه آن هستند. هیچ کس نمی‌خواهد «فقط یک بیمار عادی» در صف انتظار باشد. ما برای ایجاد ارتباط با یکدیگر ساخته شده‌ایم. از زمان خود به منظور یادداشت نویسی درباره مکالمات‌تان با بیماران استفاده کنید و سعی کنید در دفعات بعدی که به شما مراجعه می‌کنند از آن استفاده کنید. از آن ها بپرسید تعطیلات را چگونه گذرانده‌اند، آیا ایام امتحانات را با موفقیت سپری کرده‌اند یا در شغل جدید خود چگونه هستند.

به خاطر سپردن جزئیات درباره بیماران شما به آنها احساس خاص بودن می‌دهد و چه کسی است که دوست ندارد خاص باشد؟ این ارتباط باعث ایجاد احساس وفاداری می‌شود. شما دیگر برای آنها تنها یک ‌پزشک نیستید؛ بلکه کسی هستید که به ایشان اهمیت می‌دهید. بیمارانی که با شما ارتباط برقرار می‌کنند، به احتمال بسیار زیاد شما را به خانواده و دوستان‌شان معرفی می‌کنند.

مورد دوم یک هفته را به عنوان هفته تقدیر از بیمار نام‌گذاری کنید.

چه کسی دوست ندارد احساس مهم بودن و مورد تقدیر واقع شدن را تجربه کند؟ داشتن هفته تقدیر از بیمار یک راه عالی برای نشان دادن این مسئله است که به بیماران خود اهمیت می‌دهید. ممکن است یک تم روز ولنتاین انتخاب کنید. یک تابلو با متن «ما عاشق مراجعین خود هستیم» آماده کنید و با اهدای یک گل، شکلات یا بادکنک بر روی لبان آنها لبخند بنشانید. برخی دکتر‌ها حتی بلیت فیلمی در سینما یا پارک آبی را به بیماران خود تقدیم می‌کنند. این یک راه عالی برای بیماران و خانواده‌های آنها برای لذت بردن از روز خود به همراه کارمندان شماست. آنها احساس می‌کنند که به بهترین مطب می‌روند و بعد از چنین حسی بیشتر بیماران جلوی بقیه آشناهاشان از شما تعریف می‌کنند و آنها نیز ترغیب می‌شوند تا آدرس مطب شما را بپرسند!

مورد سوم یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برگزار کنید.

مسابقه می‌تواند به جذابیت مطب شما بیفزاید. این کار روش خوبی است که نه تنها بیماران شما را خوشحال می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا آنها در مورد مطب شما حرف‌های خوب و جالبی داشته باشند و بازاریابی دهان به دهان عالی صورت بگیرد. بیماران شما ممکن است برای بردن یک جایزه (گوشی موبایل، بلیت سینما، کارت‌های هدیه و غیره) پست اینستاگرام شما را لایک کنند یا یک نظر مثبت درباره مطب شما بنویسند. از این طریق سایر دوستان آن فرد در شبکه اجتماعی از حضور شما مطلع می‌شوند و از این راه به افراد دیگر معرفی می‌شوید. حتماً از برنده‌ها عکس بگیرید و آن را در پیج خود قرار دهید تا تمام بیماران‌تان متوجه شوند که چقدر کاردرست هستید.

مورد چهارم تماس پیگیری از طرف دکتر بسیار مهم است.

اگر یک دکتر بتواند زمانی را برای تماس با بیماران اختصاص دهد تا از روند بهبود آنها اطلاع یابد، این اتفاق می‌تواند برای بیماران شگفت‌انگیز باشد. تماس از طریق منشی یا دستیار ممکن است خوب باشد، اما برخی اوقات به بیماران این احساس دست می‌دهد که برای مطب، آنها تنها یک اسم در لیست تماس هستند. تماس تلفنی اگر مستقیماً از طرف دکتر صورت بگیرد، باعث می‌شود تا بیماران احساس کنند که دکتر حقیقتاً به آنها اهمیت می‌دهد و هر زمان که احتیاج داشته باشند، شما در خدمت‌شان هستید.

مورد پنجم ارائه اینترنت پیشنهاد خوبی است.

ارائه اینترنت بی‌سیم رایگان در مطب یک خدمت عالی برای بیماران شما است. امروزه، اینترنت رایگان مانند مجله‌هایی است که در گذشته در اختیار بیماران مطب قرار می‌گرفت. در حقیقت برای بیشتر افراد، نشستن بر روی صندلی در اتاق انتظار مطب می‌تواند امری خسته‌کننده باشد. با ارائه اینترنت در مطب به منظور انجام کارهای اینترنتی مانند چک کردن اینستاگرام و فیسبوک، می‌توان این وضعیت را بهبود بخشید. برخی افراد نیز در ساعات کاری به مطب مراجعه می‌کنند که ممکن است در زمان انتظار در مطب شما بخواهند به ادامه کار خود برسند.

مقالات مرتبط :

آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

مدیریت کلینیک و مدیریت مطب چیست؟

روش های برقراری ارتباط با بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*