اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  دکتر لینک | اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

چرا بعضی از پزشک ها با وجود تبلیغات راجع به محصولات و خدماتشان همچنان نسبت به پزشک هایی که تنها در شبکه های اجتماعی و اینترنت مشغول بازاریابی هستند با ریزش مخاطب مواجه اند؟ در اینجا به چند اشتباه رایج که در این بین وجود دارد اشاره می کنیم.

\r\n\r\n

 1- تکیه بر رسانه های اجتماعی به عنوان تنها منبع معتبر بررسی نظرات و نیازهای بیماران

\r\n\r\n

 بر اساس پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۰ عمده ی خریدها و نوبت گیری پزشک ها به صورت آنلاین انجام می شود و دراین بین نمی توان پیدایش و نقش شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. برای بررسی نیازها و سلیقه های بیمار، از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار باید استفاده کرد نه یک منبع. تکیه بر رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی بررسی بیمار اصلاً ایده ی مناسبی نیست زیرا اکثر بیماران چنانچه تجربه ی منفی داشته باشند آن را در بخش نظرات می نویسند. تعداد کمی از افراد نتایج مثبتی که راضی بودند را منعکس می کنند. درنتیجه واکنش افراد در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تجربه های آن هاست و مانند یک نظرسنجی است. لذا ممکن است با واقعیت محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، متفاوت باشد. اگر از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای پاسخ به تجربه های بیمار استفاده می کنیم روشی غلط است و با شکست رو به رو خواهیم شد بهتر است از این رسانه ها به عنوان ابزاری جهت بررسی و مدیریت بیمار استفاده کنیم.

\r\n\r\n

2- عدم توجه کافی به بازخوردهای بیمار

\r\n\r\n

در پایان نظرسنجی هایی که انجام می شود یک عبارت “با تشکر از نظرات شما” همیشه به چشم می خورد. وقتی مخاطب وقت می گذارد و با دقت نکات مثبت و منفی محصولی یا خدمتی را می گوید امید به تغییر آن در مراحل بعد را دارد. اما متأسفانه در اکثر مواقع با ناامیدی تغییری را نمی بیند. چون تغییر بر اساس نظر بیمار انجام نمی پذیرد بلکه به صلاحدید مدیریت است. در بعضی موارد حتی پاسخی به نظرسنجی مخاطب هم داده نمی شود و در موارد خیلی کم با ایمیلی از وی تشکر می شود و این که نظراتش در حال پیگیری است! این رفتاری غلط است که در بلندمدت موجب کاهش مشتری می گردد.

\r\n\r\n

3- مکالمه ی خود و بیمار را آفلاین می کنید

\r\n\r\n

یکی از روش هایی که تعدادی از پزشک ها به کار می گیرند این است که شما در شبکه اجتماعی یا صفحه ی وب سایت آن ها پیامی در مورد محصول یا خدماتشان می گذارد. برای مثال بیمار از رفتار منشی ناراضی بوده است. پس از مدتی موجی از پیام های دیگر در ادامه به راه می افتد و درنهایت پزشک که خودش را مسئول می داند در همان جا آدرسی می گذارد که به طور مستقیم با وی در ارتباط باشید و مشکلتان را حل خواهد کرد. اما وقتی به طور مستقیم با او وارد مکالمه می شوید او نظر شما را رد می کند و با عذرخواهی نمی تواند چیزی را عوض کند. شاید در نگاه اول رفتار وی و پاسخگویی وی در شبکه های اجتماعی اقدامی مسئولانه باشد اما بازخورد شما و دیگران از این رفتار در ادامه موجب عدم اطمینان مشتری و ریزش آن می گردد.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

در دنیای آنلاین کسب اعتبار مهم ترین چیز است. سعی کنید با دوری از سه اشتباه ذکرشده در دنیای مجازی امروز کسب وکارتان را اعتبار ببخشید.

\r\n\r\n

شما میتوانید نظرات خود را در این رابطه در اینستاگرام دکتر لینک با ما به اشتراک بگذارید.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط:

\r\n\r\n

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

\r\n\r\n

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

\r\n\r\n

دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

\r\n\r\n

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*