طراحی یک شبکه حرفه‌ای برای جذب بیماران

  دکتر لینک | طراحی یک شبکه حرفه‌ای برای جذب بیماران

دیگر آن دوران تمام‌شده که ما به غار خود برویم و انتظار داشته باشیم که مشتریان ما را پیدا کنند. به دلیل اینکه در دنیای امروز تعداد زیادی از رقبا وجود دارند که با ارتباطات و تبلیغات قوی، بیماران را به سمت خود هدایت کرده‌اند. شاید این سؤال در ذهن برخی پزشکان پیش بیاید که چطور با توجه به اینکه بسیار متبحر‌تر از همکار خود هستند اما بیماران کمتری به آن‌ها مراجعه می‌کنند؟جوابش این است که بیماران علم غیب ندارند که کدام پزشک بهتر است و تنها از طریق تبلیغات و حرف‌های دیگران نتیجه‌گیری می‌کنند که به کدام پزشک مراجعه نمایند.

\r\n\r\n

شاید در ذهن یک پزشک کارکشته این باشد که حرفه پزشکی پاک است و تبلیغات سیاه‌بازی است. اما حقیقت این است که پزشکان خوب و متعهدی که تبلیغات ندارند، مدیون بیمارانی هستند که دنبال یک پزشک خوب می‌گردند اما به دلیل ضعف آن پزشک در تبلیغات نمی‌توانند او را پیدا کنند و به ناچار روانه مطب پزشکی می‌شوند که کار ضعیفی ارائه می‌کند ولی تبلیغاتش عالی است.

\r\n\r\n

بله، تمامی افرادی که در هر کسب و کاری عالی هستند و محصولات و خدماتی خوب ارائه می‌کنند، اگر تبلیغات خوبی نداشته باشند مدیون مردم هستند. چون با ضعف خود در تبلیغات کاری می‌کنند که هم درآمدشان کمتر شود و هم مردم به سمت محصولات یا خدمات بی‌کیفیت‌تر هدایت شوند.

\r\n\r\n

متأسفانه ما مردم ایران، استاد کارهای انفرادی هستیم و در اکثر مواقع در کارهای تیمی ضعیف عمل می‌کنیم. از آنجایی که معمولاً عقب‌تر از دنیا حرکت می‌کنیم، اخیراً در ایران داریم به سمت کاری تیمی یا Team Work می‌رویم و غافل از اینکه در کشور‌های پیشرفته دنیا مردم در Team Work استاد شده‌اند و یک مرحله جلو رفته‌اند و تمرکز خود را روی فعالیت‌های شبکه‌ای یا Network گذاشته‌اند. یک جمله جالبی که در این زمینه گقته می‌شود "Networking or not working "است. اگر به صورت Network کار نمی‌کنید، اصلاً بهتر است کار نکنید.

\r\n\r\n

وقتی یک پزشک با یک گروه فعالیت مشترک دارد و تمامی افراد گروهش به طور مستقیم از آن فعالیت بهره می‌برند به آن Team Workمی‌گویند. مثلاً برای جراحی قاعده جمجمه جراح مغز و اعصاب با جراح ENT کار Team Work انجام می‌دهد و یا در یک مطب، پزشک با منشی‌اش کار Team Work انجام می‌دهد. مسلماً هرچقدر منشی شما خوش‌اخلاق‌تر باشد، بیماران بیشتری جذب مطب شما می‌شوند. اما اگر تنها به Team Work ‌ اکتفا کنید، قدرت شما در جذب بیماران ضعیف خواهد بود.

\r\n\r\n

برای افزایش قدرت تبلیغاتی باید یک شبکه‌ای از افراد را در اطراف خود ایجاد کنید که بیماران را به شما ارجاع می‌دهند. بسیار اتفاق می‌افتد که مردم، به اشتباه به یک متخصص مراجعه می‌کنند. مثلاً بجای اینکه به متخصص روماتولوژیست مراجعه کند، به مطب متخصص ارتوپدی می‌رود. حال اگر متخصص ارتوپد به صورت رفاقتی و یا با یک توافق مالی با یک متخصص روماتولوژی در ارتباط باشد، بیمار را به آن پزشک خاص ارجاع می‌دهد و به بیمار توصیه می‌کند حتماً به مطب فلان دکتر برود تا مشکلش برطرف شود. همچنین این نوع معرفی‌ها زمانی که بیمار برای درمان خود به چند متخصص در زمینه‌های مختلف نیاز دارد، مفید است.

\r\n\r\n

بنابراین در ایجاد شبکه تا می‌توانید تعداد ارتباطات خود را با پزشکانی که تخصص متفاوتی نسبت به شما دارند، افزایش دهید و به صورت رفاقتی یا بر اساس یک توافق مالی با آن‌ها همکاری کنید. حتی در تخصص خود نیز می‌توانید با چند پزشک شبکه ایجاد کنید. مثلاً اگر پزشک ENT هستید که به صورت تخصصی رینوپلاستی می‌کنید با یک همکارتان که در زمینه گوش و یک همکارتان که در زمینه حنجره و یک همکارتان که در زمینه جراحی قاعده جمجمه حرفه‌ای است شبکه تشکیل دهید.

\r\n\r\n

ایجاد شبکه را فقط به پزشکانی که اطرافتان هستند خلاصه نکنید. مثلاً یک متخصص زنان می‌تواند با تعداد زیادی ماما شبکه ایجاد کند، یک پزشک ENT با متخصص گفتاردرمانی، یک متخصص پوست با آرایشگاه‌های زنانه، یک متخصص ارتوپد با مجتمع‌های ورزشی و غیره.

\r\n\r\n

هرچقدر که شبکه شما بزرگ‌تر باشد، شما قدرتمند‌ترید. بنابراین اگر تابحال هم با برخی افراد به صورت شبکه‌ای در ارتباط هستید به آن بسنده نکنید و هر روز شبکه خود را بزرگتر کرده و با افراد جدیدتر و بیشتری تعامل کنید. چه بسا نرم افزار مدیریت مطب دکتر لینک می تواند در زمینه ایجاد شبکه به پزشکان عزیز کمک کرده و آنها را در گسترش تعاملات و جذب مشتری کمک نموده و پیمودن این راه دشوار را برای آنها سریعتر و راحتر نماید.

\r\n\r\n

به امید روزی که همه‌ی پزشکانی که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا یک خدمتی عالی به بیماران ارائه کنند آنقدر در تبلیغات قوی شوند که همه‌ی بیمارانی که به آن‌ها نیاز دارند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط:

\r\n\r\n

۱۰ راه برای جذب مشتری جدید

\r\n\r\n

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

\r\n\r\n

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

\r\n\r\n

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*