آیا به مراجعه بعدی بیمار خود اهمیت می دهید؟

  دکتر لینک | آیا به مراجعه بعدی بیمار خود اهمیت می دهید؟

عادتهای روزمره شما در مطب چیست؟ سعی می کنید به چه کارهایی عادت کنید؟ آیا به پرونده نوشتن عادت دارید؟ آیا به پرسیدن نام معرف از بیمار عادت دارید؟ آیا به مراجعه بعدی بیمار خود اهمیت می دهید؟ آیا اهمیت فالوآپ بعدی را برای بیمار توضیح می دهید؟ آیا علت مراجعه بعدی را برای او شرح می دهید؟

احتمال خطاهای تشخیصی را می گیریم.

مشخص کردن فالوآپ بعدی کمک می کند که اگر تشخیص درستی از بیماری نداشتیم، متوجه موضوع شویم. گاهی نیز ممکن است بین دو تشخیص شک داشته باشیم. در این صورت بهتر است در وهله اول با یکی از همکارانِ دوست که از نظر تشخیصی بهتر از ما عمل می کند، مشورت کنیم و به یک تشخیص اولیه درست برسیم و در مرحله بعد یک فالوآپ بعدیِ نزدیک برای بیمار مشخص کنیم تا از روند مؤثر بودن درمان اطمینان حاصل کنیم. با اینکار احتمال خطاهای تشخیصی مطب تا را اندازه بسیاری کاهش خواهیم داد.

حفظ ارتباط با بیمار

زمانهایی که تشخیص و درمان به درستی صورت گرفته باشد، مشخص کردن فالوآپ بعدی کمک می کند که ارتباط بلند مدت بیمار با مطب حفظ شوداگر دلیلی برای فالوآپ بعدی نداشتید؛ چکاپ کامل را مد نظر قرار دهید. فالوآپ بعدی یک رابطه برد-برد با بیمار است. هم مریض تحت نظر است و کنترل می شود و هم مطب خلوت نخواهد شد.

حفظ شلوغی مطب

مشخص کردن فالوآپ بعدی کمک می کند که روزهای خلوت مطب را پر کنیم. برای اینکار باید یک تشخیص اولیه در مورد روزهای آتی مطب داشته باشیم. اینکه چه روزهایی احتمالاً شلوغ و چه روزهایی احتمالا خلوت هستند و سپس فالوآپ بعدی را برای آن روزهای خلوت تنظیم کنیم. برای اینکار نرم افزار های مدیریت مطب کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

بهبود جایگاه مطب در ذهن بیمار

مشخص کردن فالوآپ بعدی از نگاه بیمار یعنی پیگیر بودن دکتر. یعنی وجدان کاری دکتر برای پیگیری بیماری. یعنی دلسوزی دکتر. اما این موضوع پاشنه آشیل هم دارد. آنجا که نباید افراط کنیم و بیمارانی که نیاز به پیگیری ندارند فالوآپ بعدی ندهیم. چرا که ممکن است با خود بگویند انگیزه مادی دارد!

دقت در معاینه

یکی از کارهای بسیار ضروری در هنگام مشخص کردن فالوآپ بعدی شرح دادن علت مراجعه بعدی است. برای پیدا کردن علت مراجعه بعدی ناچاریم در طول کل معاینه به دنبال این علت یا علل بگردیم. این جستجو و کنکاش کمک می کند در معاینه دقت کافی به خرج دهیم. دقتی وسواس گونه!

مقالات مرتبط :

طراحی یک شبکه حرفه‌ای برای جذب بیماران

چرا داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ضروری است؟

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*