مطب احتیاج به بهبود مستمر دارد یا مهندسی مجدد؟

  دکتر لینک | مطب احتیاج به بهبود مستمر دارد یا مهندسی مجدد؟

بهترین معیار برای مهندسی مجدد مطب، شغل و کسب و کار چیست؟ اما سوال مقدماتی تر این است که مهندسی مجدد چیست؟

\r\n\r\n

مهندسی مجدد (reengineering) به معنی طراحی مجدد صفر تا صد یک موضوع است؛ یعنی اینکه مجددا از خود بپرسم که آیا حاضر هستم با این مدرک در این شغل بمانم و به کسب و کارم ادامه دهم یا خیر؟ اگر تصمیم گرفتم به همین شغل و کسب و کار ادامه دهم آیا در همین لوکیشن می خواهم ادامه دهم یا خیر؟ آیا با این دکوراسیون و با این شیوه فرایندها می خواهم ادامه دهم یا خیر؟ اگر قرار باشد در یک لوکیشن جدید کار کنم آیا حاضرم از همین پرسنل استفاده کنم یا خیر؟

\r\n\r\n

مهندسی مجدد یعنی ویران کردن و از نو ساختن. مهندسی مجدد در مقابل بهبود مستمر (کایزن) تعریف می شود. بهبود مستمر یعنی اینکه مطبم را ذره ذره بهتر کنم. امروز دکور را عوض کنم، فردا از پرسنل توانمندتری بهره بگیرم، پس فردا تجهیزات بهتری بخرم، روز بعد تابلو های مطب را اصلاح کنم و خلاصه هر چیزی که فکر می کنم نیاز به اصلاح دارد، آنرا اصلاح کنم. اما در مقابل مهندسی مجدد می گوید، اگر این شغل به کار من نمی آید بهبود مستمر جواب نمی دهد باید مهندسی مجدد داشته باشی و شغلت را عوض کنی. اگر لوکیشن مطبت در جای نامناسبی قرار دارد هر چقدر هم که در سایر قسمتها بهبود مستمر هم انجام دهی نتیجه کافی را نخواهد داد. باید مهندسی مجدد انجام داده و با لوکیشن جدیدتر و بهتر مطب را از نو برپا کنی.

\r\n\r\n

حال بر گردیم به سوال اول بحث: بهترین معیار برای مهندسی مطب، شغل و کسب و کار چیست؟

\r\n\r\n

چه زمانی این سوال را از خود می پرسیم؟ زمانی که مطب به دلایل عمدی یا غیر عمدی خلوت می شود. یا به عمد، برای تقویت اثر مشتری بر مشتری در روزهای آتی، مطب را خلوت کرده ایم و یا اینکه به واسطه تصمیمات نادرستِ قبلی حالا مطب به ناچار و غیر عمد خلوت شده است.

\r\n\r\n

در این زمانهاست که این سوال را از خود می پرسم : بهترین معیار برای مهندسی مطب، شغل و کسب و کار چیست؟

\r\n\r\n

از کجا بفهمم که مطب من احتیاج به بهبود مستمر دارد یا مهندسی مجدد؟

\r\n\r\n

شاید مقایسه کردن مطب با سالهای قبل و پیدا کردن روندهای پیش رو قسمتی از پاسخ باشد. چگونه میتوانم این مقایسه را انجام بدیم؟ در اینجاست که تکنولوژی دکتر لینک به کمک شما می آید.

\r\n\r\n

همانطور که قبلا در موردش صحبت کردیم، جعبه داشبورد دکتر لینک به شما این امکان را می دهد تا مقایسه های مورد نیاز برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت مطب خود را انجام دهید. داشتن یک جعبه داشبورد که به صورت مداوم چک شود، یکی از اصولی ترین ابزار های مدیریت کردن است. نرم افزار مدیریت مطب دکتر لینک سعی کرده تمامی مواردی که میتواند به شما عزیزان کمک کند تا خیلی سریع و راحت از وضعیت مطب خود آگاه بشید را در اختیار شما بگذارد.

\r\n\r\n

گاهی مقایسه با منابع برون رشته ای و مقایسه کردن با سایر صنوف و شغلها نیز می تواند قسمت دیگری از پاسخ باشد.

\r\n\r\n

اما به نظر می رسد پاسخ اصلی به انتظار ما از این مدرک و شغل و کسب و کار بر می گردد. اگر انتظار مرا پاسخگوست پس به بهبود مستمر نیاز دارد اما اگر توقعات مرا برآورده نمی کند احتیاج به مهندسی مجدد دارد.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط :

\r\n\r\n

ویژگی های جعبه داشبورد تکنولوژی دکتر لینک

\r\n\r\n

خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

\r\n\r\n

شکستن تعرفه‌ها، رقابتی بدون برد

\r\n\r\n

برای جذب بیمار به دنبال شرایط بیرونی هستید یا درونی؟

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*