چگونه پزشك جذاب و كاريزماتيكي شويم

  دکتر لینک | چگونه پزشك جذاب و كاريزماتيكي شويم

بسیاری از پزشکان جذاب نیستند، آنها فراموش کرده اند، یک پزشك موفق، کسی است که علاوه بر جاذبه های فردی، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. پزشك جذاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این نوشته قرار نیست مطالب عجیب و غریبی گفته شود، می خواهیم به شما نشان دهیم با رعایت مواردی ساده ولی بسیار مهم می توانید به یک پزشك جذاب تبدیل شوید.

به بیماران گوش کنید

اولین نکته ی بسیار مهم این است که برای بیماران خود وقت بگذارید، آنها دوست دارند حرف بزنند و از شرایط خود بگویند. پس چه چیزی بهتر از این که حتی یک دقیقه اول خود را جهت شنیدن صحبت های بیمار بگذارید و اجازه دهید، از خودش بگوید حتی اگر کاملا به شرایط او آگاه هستید.

سرزش نکنید

یکی از بدترین کارها سرزنش مداوم بیمار است. بیمار جهت معاینه نزد شما آمده است و طبیعی است در رفتار ها و مراقبت های خود اشتباهاتی را سهوا انجام داده است. هرگز سرزنش نکنید و بیمار را به خاطر مسائل پزشکی بازخواست نکنید. انجام مداوم این کار، شما را به یک شخصیت خشک و سرد تبدیل می کند. در این صورت بیماران تمایل نخواهند داشت در دفعات بعدی به شما مراجعه کنند که این تاثیر مستقیمی بر روی عدم جذابیت شما دارد.

لبخند بزنیم

دقت کرده اید همه ما میدانیم چقدر لبخند زدن مهم است اما چرا واقعا این کار را نمی کنیم؟ به خودمان عادت دهیم در ملاقات با بیمار حتما لبخند طبیعی داشته باشیم. هنگامی که بیمار جهت ویزیت به شما مراجعه کرد با یک لبخند به استقبالش بروید.

امیدوارانه صحبت کنید

مهم نیست مشکل بیمار شما چقدر وخیم باشد! مهم این است که شما همواره از سلامتی و بهبود بیمار سخن بگویید. همیشه امیدوارانه صحبت کنید تا به بیمار خود قوت قلب داده باشید.

ارتباط چشمی برقرار کنید

یادتان باشد، ارتباط چشمی نقش مهمی در هر ارتباطی دارد و این موضوع برای پزشك و بیمار نیز بسیار مهم است. همیشه با بیمار خود ارتباط چشمی برقرار کنید این موضوع نشان می دهد، به بیماری او آگاهی دارید و می دانید چگونه می توانید به او کمک کنید.

ارتباط چشمی تاثیر فوق العاده ای در جذابیت شما دارد.

مطب منظمی داشته باشید

یکی از مواردی که می تواند به طور غیرمستقیم، بر جذابیت شما بیافزاید داشتن مطب سیستمی است. مطبی داشته باشید که مرتب و با برنامه است، بیماران طبق برنامه از قبل مشخص شده ویزیت شوند. فرآیند اجرا در مطب مشخص است و کمترین به هم ریختگی را ندارد. بیماران معطل نمی شوند و همه به شرایط شما و نحوه ی کار شما آگاه هستند. سر ساعت بیایید . به موقع به امور مطب بپردازید. شاید این موارد به طور مستقیم بر روی جذابیت شما تاثیرگذار نباشد اما قطعا می تواند تاثیرات مهمی بگذارد.

سلامتی بیمار را قلبا بخواهید

قطعا شما بهتر از هرکسی به شرایط بیمار آگاه هستید و دقیقا می دانید با چه مشکلاتی روبه رو شده و احتمالا در آینده چه مشکلاتی خواهد داشت. بنابراین پس از نسخه نویسی از صمیم قلب برای بیمار خود آرزوی سلامتی کنید و این را شخصا به او بگویید و بدانید در روحیه او تاثیرات بسیار خوبی می گذارد. همه ی ما اطلاعات کاملی از موارد بیان شده داریم اما اغلب فراموش میکنیم یا نادیده می گیریم. همین نکات بسیار کوچک است که در بلند مدت می تواند نتایج خارق العاده ای خلق کنند.

جهت دریافت مشاوره در امور مدیریت مطب و داشتن مطبی سیستماتیک با دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان

پزشک مداری یا بیمار مداری، کدام؟

چگونگی جایگاه سازی برای پزشکان

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*