آیا سال 97 زمان توسعه کسب و کار پزشکی شما است؟

  دکتر لینک | آیا سال 97 زمان توسعه کسب و کار پزشکی شما است؟

آیا شما به عنوان پزشک که صاحب یک کسب و کار کوچک است، در حال پس‌انداز برای توسعه دادن کار خود هستید؟ انتخاب شما منطقی و درست است، چرا که پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه دادن صنعت پزشکی است و همچنین جمعیت بسیاری از کشورها به سمت سالخوردگی می‌رود که این خود به معنای مراجعه بیشتر بیماران به مطب‌های پزشکی است.

گسترش کسب و کار پزشکی، می‌تواند از طرق مختلفی حاصل شود. یکی از این طرق، انتخاب محل بهتر برای مطب و قرار دادن بیشتر آن در معرض دید است. همچنین می‌توان فضای مطب را توسعه داد و به این طریق ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمات وسیع‌تر فراهم آورد، اما قدم اول، این است که اصلاً متوجه شوید آیا وقتش است که کار خود را گسترش دهید یا خیر؟ برای پی بردن به اینکه آیا این زمان مناسب فرا رسیده است، چند سؤال زیر را از خود بپرسید:

  • آیا مطب شما به سوددهی رسیده است؟
  • آیا فکر می‌کنید بهتر است به محل دیگری از شهر بروید تا مطبتان بیشتر در معرض دید قرار گیرد و بیمارانتان افزایش یابند؟
  • آیا فکر می‌کنید بهتر است فضای مطبتان بزرگ‌تر شود؟
  • آیا تصمیم دارید تجهیزات مدرن‌تری را به مطب خود بیاورید؟

اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، وقتش فرا رسیده است که کسب و کار خود را گسترش دهید. حالا وارد مرحله بعد می‌شویم و آن این است که چگونه باید این کار را انجام دهید؟

تغییر محل مطب

گاهی به جایی می‌رسید که می‌بینید مطبتان دیگر کشش سابق را ندارد. برای مثال فضای آن برای کار شما کوچک است یا در منطقه‌ای که برای شما مناسب است قرار ندارد. در این شرایط تغییر محل مطب، راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد و به شما کمک می‌کند که بر این محدودیت‌ها فائق آیید. محل ایده آل برای مطب که به افزایش دیدرس و در نتیجه افزایش بیماران آن کمک می‌کند، محلی است که از محل عبور و مرور افراد مشاهده می‌شود و همچنین دسترسی آن از نقاط مختلف شهر راحت است.

اگر مطب شما در محل سابق خود موفق بوده است، بهتر است برند خود را در محلی که به آن مراجعت می‌کنید هم حفظ کنید. خبر خوب این است که با داشتن یک برنامه پیشرو، مطب پرمریض و تیم همکاران موفق، احتمال شکست شما در کسب و کارتان کمتر است. البته باید به خاطر داشته باشید که تغییر محل مطب کار سختی است و نکته مهم این است که شما باید زمانی این کار را انجام دهید که مطب اولتان به موفقیت دست یافته باشد و بتوانید تجربیات مثبتتان با خود به مطب جدیدتان ببرید.

کار رقابتی

یکی دیگر از راه‌های گسترش کسب و کار، رقابتی کردن کارتان است که ریسک کمتری از تغییر محل مطب دارد. برای این کار، باید مطمئن شوید خطرات تغییر محل را به خوبی سبک سنگین کرده اید. برای مثال: "کارمندان و بیمارانتان چقدر به شما وفادار هستند؟" "تأثیر آنی تغییر محل بر روی کار شما چیست" و "درآمدزایی‌تان چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟"

تیم برنده خود را بسازید

اگر هر کدام از این راه‌حل‌ها که ذکر شد را در زمان درست به همراه تیم مناسب برای گسترش کار خود انتخاب کنید، درِ موفقیت را به روی خود گشوده‌اید، اما خصوصیات تیم مناسب چیست؟ این تیم شامل افراد و سازمان‌هایی است که صنعت پزشکی را می‌شناسند، می‌دانند بازار پزشکی چگونه است، بلد هستند با آن ارتباط برقرار کنند و می‌توانند به شما در موانعی که با آن روبرو می‌شوید مشاوره دهند. افراد و ارگان‌هایی که اینجا از آن‌ها یاد می‌کنیم، اجزاء کلیدی این تیم هستند:

  • سازمانی که برنامه مشخصی برای وام دادن به پزشکان دارد
  • مشاور املاکی که حقیقتاً بر بازار پزشکی اشراف دارد
  • معماران و پیمانکارانی که تجربه ساخت مطب‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را دارند
  • نمایندگان کاربلدِ تجهیزات پزشکی
  • حسابدار و مشاور مالی که برای شما و دارایی‌هایتان برنامه مالی کوتاه‌ مدت و بلند مدت بچیند
  • مشاور شغلی که به شما کمک کند مطبتان را گسترش دهید. در این زمینه می توانید از تکنولوژی دکتر لینک کمک بگیرید.

البته نقش همکاران مطب شما هم در این میان بسیار مهم است. وقتی شما کارتان را گسترش می‌دهید و موقعیت‌های جدید هم برای آنان پیش می‌آید، جانی تازه می‌گیرند و خوب است آنان را شریک این موفقیت بدانید و در جریان تغییرات قرار دهید تا گمان نکنند غریبه هستند و منفعتی از گسترش این کسب و کار به آنان نمی‌رسد.

در پایان باید بگوییم گسترش کسب و کار پزشکی با چالش‌هایی همراه است، اما با در اختیار داشتن تیم خوب، تجربه کافی و محل مناسب، قطعاً نتیجه آن موفقیت است.

مقالات مرتبط :

برای جذب بیمار به دنبال شرایط بیرونی هستید یا درونی؟

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

زمان مناسب برای افزایش نرخ خدمات پزشکی

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*