سامانه نوبت دهی اینترنتی

  دکتر لینک | سامانه نوبت دهی اینترنتی

نوبت دهی اینترنتی در بیمارستانها، درمانگاهها و مطب های پزشکی با هدف اختصاص و ثبت نوبت مراجعه بیماران از راه دور و با استفاده از صفحات اینترنتی و همچنین نرم افزار موبایل Mobile APP در جهت ارائه خدمات آسان و سریع پیاده سازی گردیده است.

سامانه جدید نوبت دهی اینترنتی دکتر لینک با قابلیت های قابل توجهی در اختیار هموطنان گرامی قرار گرفته است. آنها می توانند نوبت های خود را در گروه های تخصصی پزشکی، به تفکیک بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب ها رزرو نمایند.

مزیت های نوبت دهی آنلاین دکتر لینک: ساده و کاربرپسند

این سامانه در عین سادگی توانایی پردازش دقیق نیاز های بیماران بر اساس اهداف آنها را دارد. از مزایای این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جست وجوی پزشک بر اساس نام ، تخصص ، شهر
  • مشاهده نوبت های خالی
  • دریافت نوبت حضوری
  • دریافت نوبت ویدیو کنفرانس (ملاقات تصویری) با پزشک
  • پرداخت آنلاین
  • امکان پیگیری نوبت
  • امکان لغو نوبت
  • امکان جابجایی نوبت
  • یادآوری نوبت به صورت هوشمند : 1 روز قبل و 1 ساعت قبل
  • پیشبینی نوبت حضور در مطب های شلوغ و پر ازدحام (بر اساس میزان شلوغی مطب، در روز و ساعت نوبت رزرو شده، به شخص پیام میزان تاخیر در دریافت نوبت داده می شود.)

در سیستم نوبت دهی دکتر لینک افراد بعد از دریافت نوبت با حضور در محل می توانند با اعلام حضور خود به منشی از وضعیت نوبت و تعداد افراد پیش رو مطلع شوند.

پس از اینکه بیمار نزد پزشک معالج حضور پیدا کرد، پزشک تنها با درخواست کد ملی شخص می تواند پرونده پزشکی بیمار را مشاهده نماید و همه سوابق درمانی اعم از شاخه های بیماری ها ، پزشک های معالج ، داروهای مصرف شده را مشاهده نموده و تشخیص و تجویز بهتری را داشته باند.

قابل توجه پزشکان و مراکز بهداشت و درمان: چرا باید آنلاین نوبت بدهیم؟

  • بالا بردن سرعت و راندمان کار
  • افزایش تعداد بیماران
  • کاهش زمان انتظار بیمار
  • القاء نظم و آرامش در محيط کار
  • مدیریت بهتر و دقیق تر
  • گزارشات آماری و نمودارهای حرفه ای
  • ارزیابی عملکرد و افزایش بهره وری پرسنل
  • جلوگیری از ازدحام بی مورد و طولانی مدت مراجعین
  • افزایش آرامش قسمت پذیرش
  • ارائه سرويس بهتر به مشتريان
  • دسترسی شبانه روزی بیمار به دریافت نوبت
  • یادآوری اتوماتیک زمان نوبت به بیمار
  • تنظیم ظرفیت پذیرش و جلوگیری از پذیرش بیش از حد ظرفیت

پزشک محترم مهم ترین نکته در مورد اینکه "چرا باید آنلاین نوبت بدهیم؟" این است که شما می توانید مشتری های جدیدی را جذب کنید، اما به چه صورت ؟

سامانه هوشمند دکتر لینک نام شما را با استفاده از تخصصی و زمینه طبابت در موتور های جستجوی اینترنتی در رتبه های اول به نمایش می گذارد. برای مثال شما متخصص گوش، حلق و بینی هستید. بیمار جدای از اینکه از دیگران سراغ یه متخصص را می گیرد از طریق اینترنت به جست وجوی این کلمه می پردازد و خب اینجاست که تکنولوژی دکتر لینک با زیر ساخت بسیار قوی و حرفه ای که دارد نام افتخار آمیز شما را در رتبه های اول به نمایش می گذارد.

یک لحظه به این توجه بفرمایید که شما 20-40 درصد مراجعین تان از طریق اینترنت نوبت گرفته اند، بیایید آمار کوچکی از این مورد بگیریم. شما روزانه اگر از ساعت 9 صبح الی 2 بعد از ظهر و عصر از ساعت 4 الی 8 شب بیمارانتان را ویزیت کنید  و هر کدام 10 دقیقه پیش شما حضور داشته باشند، جمعا 9 ساعت کار میکنید این یعنی یعنی 540 دقیقه در روز.  اگر میانگین ویزیت شما 10 دقیقه باشد، شما می توانید 54 بیمار را ویزیت کنید. تا کنون شما نوبت ها را کاغذی ثبت میکردید و منشی شما داخل یک سر رسید نوبت های بیماران را یادداشت می کرد. بله ما این را میدانیم هرکسی دسترسی و یا علم کامپیوتر ندارد و نمیتواند اینترنتی نوبت بگیرد و یا به خاطر سن زیاد و عادت های قدیمی باید حضوراً نوبت بگیرد، یا تلفنی و پاسخ یک شخص واقعی و حرف زدن های پشت تلفن.

 دو نوعذهنیت وجود دارد!

پزشکانی که برایشان فقط مباحث مالی و درآمد کلی مهم است، شب به شب دخل و تعداد را مقایسه می کنند، یعنی مبلغ ویزیت را با تعداد برگه های ویزیت مقایسه میکنند تا مطمئن شوند پول کامل و بدون کمی و کاستی دریافت شده است. اگر اشتباهی صورت بگیرد منشی را بازخواست میکنند و یا اخراجش میکنند چون نمیتواند بگوید کاستی پول از چه بابت  بوده است!

دسته دوم پزشکانی هستن که مایلند بدانند در هر گروه (خانم و آقا) چه تعداد بیمار داشته اند، آیا مراجعین رضایت قلبی از پزشک معالج داشته اند یا خیر، میزان رشد مالی در ماه گذشته چقدر بوده و یا چه تعداد از بیماران مراجعه مجدد داشته اند، در آخرین تبلیغاتی که انجام داده آیا بازخورد مناسبی داشته اند؟ مهم تر از این می توانند وفاداری بیماران را بررسی و افزایش دهد. این پزشکی است که همه دوستش دارند زیرا فقط برای پول فعالیت نمیکند و رضایت و اهمیت بیماران رو هم در نظر می گیرد.

تکنولوژی دکتر لینک راهکاری بسیار ساده، دقیق و ارزانی را می تواند در اختیار بگذارد. حتی اگر منشی در کار با کامپیوتر قوی نیست، اهمیتی ندارد. فقط کافیست بتواند با انگشتانش کار کند. به سادگی نام ، یک شماره موبایل یا تلفن و مبلغ را وارد می کند و بعد هزینه را دریافت میکند به همین راحتی.

آخر وقت کاری شما، فقط با یک کلیک گزارش دقیق تعداد مراجعین و مبالغ پرداختی قابل مشاهده است. در این گزارش میزان دریافت نقدی و میزان دریافتی از طریق کارت خوان مشخص است و میتوان میزان افزایش و یا کاهش مراجعات را نسبت به روز ها، ماه ها و سال های گذشته سنجید و برای افزایش و مدیریت آن برنامه ریزی نمود.

به وضوح میتوان کاربرد سیستم های برای دو گروه نام برده مشاهده نمود. پزشکان 3  مسئله برایشان دارای اهمیت زیادی است:

  • اول مشتری و مراجعین بیشتر
  • دوم رضایت مشتری و مراجعین از حضور برای طبابت پیش آن پزشک و مرکز درمانی
  • سوم آرامش خاطر از فرایند های کسب و کار و طبابت

مزایای استفاده از دکتر لینک را می توان در چند آیتم ذیل خلاصه کرد:

  • ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری
  • تمرکز بر ارتباط نزدیک تر و عمیق تر با مشتریان و مراجعین
  • درك بهتر از نيازمنديهاي مشتری با توجه به نظم ایجاد شده در پایگاه داده مشتریان و به دنبال آن جلب سریع تر و موثرتر آنها
  • افزايش ميزان وفاداري مشتريان و مراجعین
  • صرفه جویی در میزان هزینه هایی که درتبلیغات و معرفی خدمات مرکز شما مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بالابردن زمینه هایی برای بازاریابی که منجر به فروش بیشتر شما خواهد شد.
  • آشنایی بیشتر با نیازها ، خواسته ها و گرایشات مشتری.
  • دریافت عکس العمل های مثبت از جانب مشتری که این خود انگیزه ای برای فروش بیشتر ، ارائه خدمات بیشتر و افزایش سرویس دهی شما خواهد شد.
  • کاستن از مشکلات مشتریان و در نتیجه کاستن از عدم رضایتمندی مشتریان و اعتراضات آنان.
  • افزایش میزان رضایت مشتری همراه با مراجعه مجدد مشتری برای بهره برداری های بیشتر از خدمات مرکز بهداشت و درمان که این خود به دوام فروش شما منجر خواهد گردید. به عبارتی ساده تر حفظ مشتری در دراز مدت.
  • کاهش فعالیت ها و اتلاف انرژی های دست و پاگیر که ضمن رسیدن به مرحله فروش، اعمال می گردند و موجب به هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی سازمان خواهند شد.
  • سیستم نوبت دهی بیمارستانی و درمانگاهی با هدف ایجاد امکان آرامش و نظم در محیط، معرفی پزشکان و متخصصان، اعلام زمان حضور پزشکان، فراهم آوردن زمینه تعیین نوبت توسط بیماران و مراجعه کنندگان توسعه یافته است. این مدل سیستم نوبت دهی مخصوص مراكز بزرگ و پر جمعیت همچون بیمارستان ها و درمانگاه ها بوده و بر خلاف سیستم های نوبت دهی بانكی كه به صورت تك بعدی عمل می كنند همه جانبه، نیازهای یك مركز بزرگ را پوشش می دهد. جامع بودن این سیستم نوبت دهی یکی از ویژگی های آن می باشد که باعث متمایز ساختن آن از دیگر سیستم های نوبت دهی شده است.

مقالات مرتبط:

معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم – پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

معرفی دکتر لینک | قسمت سوم – صاحبان مراکز بهداشت و درمان

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*