به زبان مراجعین تان صحبت کنید

  دکتر لینک | به زبان مراجعین تان صحبت کنید

\r\n

برای این که در مطب و سرویس دهی خود به بیماران موفق شوید، لازم است به زبان مراجعین تان صحبت کنید. ارتباط مؤثر درمانی به طور عمده، بستگی به یک فاکتور دارد: مراجعین شما.

\r\n
\r\n\r\n

مراجعین خود را از نزدیک بشناسید و ببینید که چطور صحبت می‌کنند‌ و نگرانی‌های عمده و کلیدی آن‌ها چیست؟

\r\n\r\n

با این کار شما یک قدم به جلب توجه آنان به برندتان به عنوان راه حل مناسب مشکل، تشخیص نزدیک‌تر شده‌اید. کلمات کلیدی و عباراتی که مراجعین  شما استفاده می‌کنند را بکار ببرید تا یک ارتباط واقعی بین برندتان و تصمیم مراجعین ایجاد کنید.  ترجیحات مراجعین و احساسات آنان، در طول زمان تغییر می‌یابد، بنابراین باید خدمات و زبانی که در اجرای خدمت از آن استفاده کنید هم تغییر پیدا کند. نکات زیر، در این زمینه به شما کمک می‌کند:

\r\n\r\n

زبان مراجعین

\r\n\r\n

شفافیت

\r\n\r\n

از کلمات اختصاری، خارجی و یا دارای پیچیدگی‌های پزشکی اصطلاحات خاص غیر ضروری و توضیحات مبهم برای معرفی بیماری یا تشخیص خود، استفاده نکنید. به جای استفاده از عبارت "هرچه زودتر"، زمان و تاریخ دقیقی را مشخص کنید. برای مراجعین مسن و کم سواد، تشخیص را به نحوی که برایشان قابل فهم باشد، توصیف کنید تا نکاتی که به آنان معرفی می‌کنید، برایشان ملموس باشد. در مقابل، برای مراجعین جوان تر و با سواد می‌توانید به طور تخصصی عمل کنید و به نکاتی که ضروری می‌دانید فنی، و تخصصی صحبت کنید تا به راحتی به شما اعتماد کنند.

\r\n\r\n

اعتماد

\r\n\r\n

اعتماد را از طریق تمرکز بر مراجعین خود و تمایل قلبی به درک و حل مشکلات آنان ایجاد کنید. ورود به عرصه کسب و کار بدون ایجاد این دو اصل این تصور را برای مراجعین به وجود می‌آورد که شما تنها برای کیف پول مراجعین ارزش قائل هستید. بسیاری از مراجعین پزشکان را یک شکارگر (مانند گرگ وال استریت) می‌بینند که به جای این که آنان را دوای درد خود بدانند، به آنان بی‌اعتماد هستند. عبارت‌های انگیزشی و پر امید به زندگی و درمان کامل مثل (شما اصلا نگران نباشید، خیلی زود سلامتی تان را بدست میارید، شما به این سالمی...)

\r\n\r\n

بیمار محوری

\r\n\r\n

بیمار محور بودن به این معنی است که شما باید نیازهای مراجعین را در نظر بگیرید و به احساسات آن‌ها احترام بگذارید. از زبان عامیانه و ادبیات غیر رسمی استفاده نکنید (مگر در مواردی که شما با یک مشتری قدیمی یا آشنا صحبت می‌کنید). همان‌طور که قبلا ذکر شد، ادای سوگند در جهت تایید سخن به کار می‌رود اما استفاده مکرر از آن تأثیر آن را از بین می‌برد و نوعی بی‌حرمتی فردی تلقی می‌شود.

\r\n\r\n

اطمینان

\r\n\r\n

همیشه اعتماد به نفس و اطمینان را در ارتباطات خود برجسته نشان دهید. شما می‌توانید با تسلط بر دانش محصول، داشتن پیش‌زمینه صنعت و مهارت‌های خدمت‌دهی به مشتریان، آن را ایجاد کنید. مراجعین برندهایی را ترجیح می‌دهند که درک قوی و اطمینان کامل را در مزایای تشخیص و تجویز به آنان نشان می‌دهند.

\r\n\r\n

اختصار

\r\n\r\n

کامل بودن خوب است، اما بهتر از آن احترام گذاشتن به وقت مردم است. در کوتاه‌ترین زمانی که می‌توانید، به نکته اصلی پیامتان برسید. از کلمات و عباراتی مانند: "حقیقتاً، واقعاً، در واقع و…" اجتناب کنید. از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید. تکنولوژی دکتر لینک راه کار هایی برای کنترل فرایند های تشخیص و تجویز به صورت هوشمندانه دارد

\r\n\r\n

ضرورت

\r\n\r\n

پزشکان موفق یک احساس فوریت و ضرورت دارند. در هنگام برخورد با مراجعین، این احساس را به مراجعین تان انتقال دهید که شما نگرانی‌های آنان را در یک چارچوب زمانی خاص و معقول در نظر گرفته‌اید. از عبارات مبهم مانند هرچه زودتر و یا به زودی به دست شما خواهم رساند، اجتناب کنید. دامنه توجه مراجعین تان با گذشت زمان کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما نمی‌توانید آن چه که آن‌ها همین الان نیاز دارند، به سرعت ارائه بدهید، انتظارات آنان را از طریق تنظیم زمان و تاریخ خاص مدیریت کنید.

\r\n\r\n

خوش‌بینی

\r\n\r\n

هیچ چیز شور و شوق مراجعین را بیش از یک حس منفی‌گرایی تضعیف نمی‌کند. در حالی که مواردی وجود دارد که نه گفتن اهمیت پیدا می‌کند، طرح‌ریزی یک چشم‌انداز مثبت باعث می‌شود خدمات پزشکی شما مناسب (خوب) جلوه یابد. قبل از گفتن عباراتی مانند: ما نمی‌توانیم، و یا این که مهم نیست، بیشتر فکر کنید. اگر مجبور به نه گفتن هستید، یک منطق خلاق اما واقعی ارائه دهید که چرا محصول یا خدمات شما، تمامی ویژگی‌های مورد نظر مراجعین را ندارد.

\r\n\r\n

تمرکز

\r\n\r\n

دانش پزشکی خوب است، اما دانش بیمار بهتر است. اگر این نکته را به یاد داشته باشید فروش شما رونق پیدا خواهد کرد. از کلمه "شما" در نقاط استراتژیک در طول تعامل مراجعین استفاده کنید (مراجعین را مخاطب قرار دهید). هرگز فراموش نکنید در زمان‌های ضروری عبارت "از شما تشکر می کنم" را به زبان آورید و آنان را با نامشان صدا بزنید تا میزان اهمیت و ارزششان را نشان دهید.

\r\n\r\n

سیستم هوشمند مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک ارائه دهنده راهکار های مدیریتی و ارتباط با بیمار

\r\n\r\n

مقالات مرتبط:

\r\n\r\n

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

\r\n\r\n

تعریف رضایت مشتری چیست؟

\r\n\r\n

۱۰ راه برای جذب مشتری جدید

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*