مؤثرترین عوامل در تبلیغات پزشکی

  دکتر لینک | مؤثرترین عوامل در تبلیغات پزشکی

امروزه در هر کسب و کاری رقابت بسیار سنگین شده است. اگر کسی فکر کند که تنها با افزایش قابلیت‌ها و ارائه خدمات خوب می‌تواند .گوی سبقت را از رقبایش برباید یا شکست می‌خورد و یا مدت زمان زیادی را باید تلاش کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. آیا شما دوست دارید که موفقیتی را که در یک بازه زمانی ۵ ساله می‌توانید. به دست آورید، در یک بازه زمانی ۲۰ ساله به دست آورید؟ گاهی اوقات ما با نگاهی به عملکرد چند ساله خود از اینکه می‌بینیم روندمان رو به رشد بوده است خوشحال می‌شویم. اما این نکته را در نظر نمی‌گیریم که می‌توانستیم. این موفقیت را در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به دست آوریم.

\r\n\r\n

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یک پزشک برای معرفی. خود به بیماران می‌تواند داشته باشد تبلیغات است. اما یک باور بسیار اشتباه که اکثر افراد دارند. این است که هرچقدر هزینه بیشتری برای تبلیغات صرف کنند بازده بهتری خواهند داشت. این باور باعث می‌شود که آنها هزینه بسیاری را صرف تبلیغات غیر مؤثر کرده.و پس از مدتی از بازخورد آن ناامید میشوند. این ناامیدی سبب می‌شود که دیگر هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات نپردازند. و روند پیشرفتشان کندتر شود.

\r\n\r\n

حال سوال اینجاست که:

\r\n\r\n

چگونه می‌توانیم تبلیغات پزشکی مؤثر داشته باشیم؟

\r\n\r\n

آقای اندی سرنوویتز در کتاب Word of Mouth Marketing می‌گوید قدرتمندترین و ارزان‌ترین نوع تبلیغ زمانی است. که شما کاری کنید که دیگران در مورد شما سخن بگویند. اگر شما به عنوان یک پزشک کاری کنید که بیمارانتان شما را به اطرافیان خود معرفی کنند،.قدرتمندترین و ارزان‌ترین نوع تبلیغات پزشکی را خواهید داشت. فرض کنید می‌خواهید یک محصول خاص بخرید. و یا خدمات خاصی از فردی یا شرکتی دریافت کنید. احتمالاً چندین گزینه پیش روی خود خواهید داشت، ممکن است. هر کدام از آن گزینه‌ها هزینهٔ زیادی برای تبلیغات خود کرده باشد. اما اگر یکی از افراد خانواده و یا دوستان و همکاران شما یکی از آن گزینه‌ها را پیشنهاد کند. مطمئناً این پیشنهاد تأثیر بسیار زیادی را در تصمیم‌گیری و انتخاب شما خواهد داشت.

\r\n\r\n

بنابراین اگر هزینه‌ای برای تبلیغات انجام می‌دهید.بهتر است تبلیغات شما به شکلی باشد که باعث شود دیگران در مورد شما صحبت کنند و شما را به اطرافیانشان معرفی کنند. در غیر این صورت پول خود را آتش زده‌اید. تبلیغاتی مثل: نام پزشک، تخصص، نشانی مطب، شماره تلفن. و در مواردی تصویر پزشک را در نظر بگیرید. آیا فکر می‌کنید که این آگهی سبب می‌شود. مردم شما را به اطرافیانشان معرفی کنند؟ با دیدن این آگهی چه عامل تهییج کننده‌ای در آنها به وجود می‌آید. که شما را به کسی معرفی کنند و یا حداقل مطلب جالبی از طرف شما دریافت کنند. که در مورد آن با دیگران صحبت کنند؟ جواب آن هیچ‌چیز است. بنابراین این نوع تبلیغات بازدهی کمی دارند.

\r\n\r\n

چهار عامل اساسی وجود دارد که باعث می‌شود. بیمارانتان برای شما تبلیغات دهان به دهان داشته باشند:

\r\n\r\n

۱- تخصص شما در جراحی و درمان بیماری‌ها:

\r\n\r\n

بسیار ساده و بدیهی است، هرچقدر که شما در جراحی‌ها،درمان بیماری‌ها و تجویز داروهای مناسب موفق‌تر باشیدبیماران به شما اعتماد بیشتری کرده. و شما را به همه اطرافیانشان معرفی می‌کنند.

\r\n\r\n

۲- نحوه برخورد با بیماران:

\r\n\r\n

پزشکانی که روابط عمومی بالایی دارند و به راحتی با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. از یک مزیت بسیار ارزشمند نسبت به همکاران خود در جذب بیماران بهره مندند. حتی یک لبخند ساده در برخورد با بیماران می‌تواند تأثیر بسیار بالایی در محبوبیت شما داشته باشد. برای مدتی با بیماران طوری رفتار کنید که انگار عاشقشان هستید. همواره با لبخند پذیرای آنها باشید و زمانی. که به مطب شما مراجعه می‌کنند، .فرض کنید صمیمی‌ترین دوستتان جهت درمان بیماری‌اش به شما مراجعه کرده است. با روی خوش و نهایت احترام و توجه پذیرای او باشید. اگر این احساس، یک حس درونی واقعی باشد، پس از مدتی خواهید دید که محبوبیت شما نزد بیماران به شدت افزایش پیدا کرده است زیرا طبیعت انسان طوری است. که هر انسانی را که در زندگی به او توجه کند. و در او احساسات خوبی ایجاد نماید ناخودآگاه دوست خواهد داشت.

\r\n\r\n

در انتخاب منشی مطب بسیار دقت نمایید. گاهی اوقات یک منشی بداخلاق و نامنظم تمامی. اعتبار و محبوبیت شما را زیر سئوال می‌برد. برخی اوقات پیش می‌آید که بیماران به مطبی مراجعه نمی‌کنند.به دلیل اینکه منشی مطب نه لبخندی بر لبش دارد .و نه لحن صحبت کردنش با بیماران مناسب است.

\r\n\r\n

۳- امکانات مطب:

\r\n\r\n

"عقل انسان‌ها به چشمشان است". هر چقدر که می‌توانید مطب زیباتر و محیط آرام‌تری.را برای بیماران فراهم آورید.

\r\n\r\n

۴- ارائه اطلاعاتی که برای بیماران ارزشمند باشد:

\r\n\r\n

شاید سؤال شما این است که اگر عنوان می‌شود .در طراحی یک تبلیغ پزشکی تنها اسم، تخصص، نشانی مطب و شماره تلفن کافی نیست، پس چه کاری باید انجام شود تا تبلیغ موثرتر باشد به گونه‌ای که باعث ایجاد تبلیغات دهان به دهان در بیماران گردد؟

\r\n\r\n

جواب آن دادن اطلاعات ارزشمند به بیماران است. برای یک بیمار هر اطلاعاتی که به افزایش دانش او در زمینه پزشکی کمک کند. ارزشمند و قابل توجه است به طوری که حتی حاضر است. در مکالمات روزمره‌اش در رابطه با آن با دوستان. و اطرافیانش صحبت کند.

\r\n\r\n

شما می‌توانید بروشورهایی طراحی نمایید که در آن به بیماران توضیح دهید. که برای جلوگیری از بروز بیماری چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند. مثلاً یک متخصص ارتوپدی می‌تواند بروشوری طراحی کند که در آن توضیح می‌دهد. چه نرمش‌هایی باعث می‌شوند که آرتروز نگیریم. می‌توانید بروشوری طراحی کنید که در آن می‌گویید. بعد از یک جراحی خاص چه اقداماتی نیاز است از طرف بیمار انجام شود. تا روند بهبودی سریع‌تری داشته باشد. مثلاً یک جراح پلاستیک و یا یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند. بروشوری طراحی کند که در آن به بیماران توضیح می‌دهد. که بعد از جراحی راینوپلاستی چه اقداماتی نیاز است. انجام دهند تا روند بهبودیشان سریع‌تر شود. سپس در پایان بروشور اسم و عکس خود را گذاشته. و برای بیمارانتان آرزوی سلامتی و موفقیت کنید.

\r\n\r\n

برای یک پزشک در هر تخصصی که باشد .هزاران اطلاعات ارزشمند وجود دارد که با ارائه آن به بیمارانش می‌تواند. آنها را خوشحال کند. افراد وقتی اطلاعات ارزشمندی را یاد می‌گیرند. به سرعت آن را به دوستانشان انتقال می‌دهند. و شهرت و محبوبیت شما به صورت ویروسی افزایش می‌یابد.

\r\n\r\n

مقالات مرتبط :

\r\n\r\n

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

\r\n\r\n

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری

\r\n\r\n

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

\r\n\r\n

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*