آزمون USMLE پیش نیاز طبابت در آمریکا

  دکتر لینک | آزمون USMLE پیش نیاز طبابت در آمریکا

آیا تا به حال درباره آزمون USMLE چیزی به گوشتان خورده است؟ حتماً تا به حال شنیده‌اید که برخی از کشورها برای پذیرش مشاغل خاص از سایر کشورها، آزمون‌هایی در نظر می‌گیرند تا سطح دانسته‌ها و همچنین کاربردی بودن علم افراد را بسنجند. بعضی از این آزمون‌ها اختیاری بوده و شرکت در آنها برای فرد امتیازهایی را به همراه دارد. اما بعضی دیگر مانند همین آزمون USMLE، اجباری و لازمه شروع کار فرد در آن کشور هستند.

\r\n\r\n

این آزمون یک سنجش سه مرحله‌ای برای صدور پروانه پزشکی در ایالات متحده آمریکا است و توسط «Federation of State Medical Boards» و «National Board of Medical Examiner» پشتیبانی می‌شود. پزشکان باید پیش از کسب مجوز برای طبابت در آمریکا حتماً این آزمون را گذرانده باشند. حساسیت بالای مراقبت‌های پزشکی و سر و کار داشتن با جان و سلامت انسان‌ها باعث شده این آزمون برای تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی که قصد کار در ایالات متحده آمریکا را دارند اجباری باشد.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

آزمون USMLE چیست؟

\r\n\r\n

هدف از آزمون USMLE سنجش توانایی پزشک در استفاده از دانش، مفاهیم و اصول آموخته شده طی دوران تحصیل خود و همچنین تعیین مهارت‌های ضروری در رفتار با بیمار است که در سلامت و بیماری فرد مؤثر بوده و اساس مراقبت‌های ایمن و کارآمد از بیمار را تشکیل می‌دهد. کمیته های آزمون متشکل از مدرسان پزشکی یا پزشکان بالینی از سراسر آمریکا بوده و هرساله مفاد آزمون را تعیین می‌کنند.

\r\n\r\n

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی که دوره تحصیل خود را در خارج از ایالات متحده آمریکا و کانادا گذرانده‌اند و نام دانشگاه آن‌ها در فهرست World Directory of Medical Schools قرار دارد، واجد شرایط ECFMG هستند. این افراد می‌توانند در آزمون USMLE شرکت کنند. علاوه بر این، دانشجویان باید بر روی نام دانشگاه خود در این فهرست World Directory کلیک کرده و بخش Sponsor Note دانشگاه خود را بررسی کنند تا سال فارغ‌التحصیلی آن‌ها به صورت «Current» باشد.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

پزشکان و دانشجویانی که دارای تمامی شرایط بالا هستند برای مراحل اول و دوم این آزمون در ECFMG و برای مرحله‌ی سوم در FSMB ثبت‌نام می‌کنند. هر یک از سه مرحله‌ی آزمون USMLE تکمیل کننده مراحل قبل و بعد خود است و هیچ کدام از آن‌ها در ارزیابی برای صدور پروانه طبابت به صورت جداگانه در نظر گرفته نمی‌شوند.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Step 1 (مرحله اول USMLE)

\r\n\r\n

مرحله اول آزمون USMLE به صورت آنلاین و طی مدت ۸ ساعت و در یک روز برگزار می‌شود. سوالات به صورت چندگزینه‌ای و در هفت بخش طراحی شده‌اند. هر بخش دارای ۴۶ سوال است که در مجموع ۳۲۲ سوال را شامل می‌شود. برای پاسخ به هر بخش یک ساعت زمان در نظر گرفته شده است.

\r\n\r\n

در مدت آزمون، شرکت‌کنندگان می‌توانند در مجموع ۴۵ دقیقه به تنفس و استراحت بپردازند. اگر هر بخش از آزمون خود را قبل از پایان یافتن زمان تعیین شده تکمیل کنید، می‌توانید آن چند دقیقه را به زمان تنفس خود اضافه کنید. قبل از آغاز آزمون، یک بخش ۱۵ دقیقه‌ای آموزشی برگزار می‌شود که فرد می‌تواند در آن شرکت نکرده و این ۱۵ دقیقه را هم به زمان تنفس خود اضافه کند.

\r\n\r\n

در این مرحله به سنجش اصول علمی پایه مثل آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پاتولوژی، فارماکولوژی و فیزیولوژی پرداخته ‌خواهد شد. در واقع هدف از این بخش ارزیابی درک شرکت‌کننده از مفاهیم مهم و استفاده از علوم پایه در حیطه پزشکی است. در این بخش فرد اثبات می‌کند که نه تنها بر اطلاعات لازم برای بهبود حال بیمار تسلط دارد، بلکه دارای روحیه‌ی لازم برای یادگیری و ارتقاء دانش خود در تمام عمر است.

\r\n\r\n

هزینه‌ی این آزمون ۵۹۰ دلار است و در صورتی که شرکت‌کننده‌ای با کسب حداقل امتیاز ۱۹۲ بتواند با موفقیت این آزمون را بگذراند، مجاز به تکرار آزمون برای کسب امتیاز بهتر نیست. امتیازها سه تا چهار هفته پس از آزمون منتشر خواهند شد. در حال حاضر ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان این آزمون را با موفقیت می‌گذرانند. در صورتی که شرکت‌کننده‌ای در این آزمون رد شود، می‌تواند در یک بازه‌ی ۱۲ ماهه حداکثر سه بار دیگر امتحان بدهد.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Step 2 (مرحله دوم USMLE)

\r\n\r\n

هدف از مرحله دوم آزمون USMLE ارزیابی توانایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی در به کار بردن دانش پزشکی، مهارت‌ها و درک علوم بالینی لازم برای تامین سلامت بیمار بستری در مراکز درمانی است. این آزمون هم به صورت چند گزینه‌ای و آنلاین برگزار می‌شود. طول مدت آزمون ۹ ساعت و در یک روز می‌باشد. محتوای آزمون شامل دو بخش اولیه «وظایف پزشکی» و «طبقه‌بندی بیماری‌ها» است. تقریبا ۳۵۰ سوال در ۸ قسمت طراحی شده و به هر قسمت ۱ ساعت زمان اختصاص داده می‌شود. مثل مرحله‌ی اول، یک استراحت ۴۵ دقیقه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده‌است که می‌توانید با شرکت نکردن در بخش آموزشی اولیه، این زمان را به ۶۰ دقیقه برسانید. هزینه این آزمون ۵۹۰ دلار و حداقل امتیاز برای قبولی در آن ۲۲۰ امتیاز می‌باشد.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Step 2 (مرحله دوم USMLE)

\r\n\r\n

در این مرحله توانایی شرکت‌کننده در ثبت تاریخچه پزشکی، جمع‌آوری اطلاعات از بیمار، انجام آزمایشات فیزیکی و در میان گذاشتن یافته‌ها با بیماران و همکاران، به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. در واقع شرکت‌کننده در مواجهه ساختگی با بیماران آموزش دیده قرار می‌گیرد. در این دوره که هشت ساعت طول می‌کشد، فرد باید به ۱۲ بیمار سرکشی کند.

\r\n\r\n

سیستم امتیازدهی در این بخش به صورت «گذرانده و مردود» بوده و شرکت‌کنندگان باید سه مرحله‌ی «مهارت در صحبت به زبان انگلیسی و انتقال مفاهیم به بیمار»‌، «عملکرد یکپارچه در مواجهه با بیمار» و «مهارت‌های ارتباطی و میان فردی» را با موفقیت بگذرانند تا در انتها نتیجه خوبی کسب کنند.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Step 3 (مرحله سوم USMLE)

\r\n\r\n

این مرحله از آزمون USMLE یک آزمون دو روزه است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. روز اول بر ارزیابی دانش پزشکی و علمی لازم برای ارائه‌ی مراقبت‌های موثر تمرکز دارد. آزمون روز اول ۷ ساعت طول می‌کشد که دانشجو باید طی آن به ۲۶۰ سوال چند گزینه‌ای که به ۶ بخش تقسیم شده‌اند پاسخ دهد. هر بخش ۴۳ یا ۴۴ سوال دارد و ۶۰ دقیقه برای پاسخ به آن در نظر گرفته شده‌است. محتوای سوالات شامل استفاده از علوم پایه، درک اطلاعات آماری، بیماری‌های واگیر و سلامت جمعی، استفاده از علوم اجتماعی نظیر مهارت‌های ارتباطی و میان فردی، اخلاق پزشکی و امنیت بیمار می‌شود.

\r\n\r\n

در روز دوم توانایی مدیریت بیمار ارزیابی می‌شود. این روز خود به دو بخش تقسیم می‌شود: سوالات چندگزینه‌ای و شبیه‌سازی کامپیوتری مراقبت از بیمار.

\r\n\r\n

در بخش اول که شامل یک آزمون ۹ ساعته می‌باشد، شرکت‌کنندگان به ۱۹۸ سوال در ۶ قسمت پاسخ می‌دهند. مدت زمان هر قسمت ۴۵ دقیقه است. محتوای آزمون شامل ارزیابی دانش تشخیص و مدیریت بیماری، حفظ سلامت و غربالگری و تصمیمات پزشکی است.

\r\n\r\n

در بخش دوم، ابتدا ۷ دقیقه آموزش اجباری در مورد نحوه کار با سیستم کامپیوتری برای بررسی کیس‌های شبیه‌سازی شده داده می‌شود و بعد از آن، شرکت‌کنندگان با ۱۳ کیس شبیه‌سازی شده سنجیده می‌شوند. رسیدگی و تکمیل هر مورد ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این کیس‌ها شامل موارد مربوط به سیستم ایمنی، سیستم خون و لنف‌ها، سلامت رفتاری، سیستم عصبی، پوست و بافت‌های زیرین، سیستم ماهیچه‌ای و موارد دیگر می‌شود.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

حداقل امتیاز لازم برای گذراندن مرحله سوم ۱۹۶ امتیاز است. برای ثبت‌نام در این دوره‌ از آزمون باید ۸۳۰ دلار پرداخت کنید. به یاد داشته باشید که مراحل اول و دوم آزمون را می‌توانید در مراکز درمانی تایید شده توسط آمریکا در کشورهای امارات، قطر و ترکیه بگذرانید. اما آزمون مرحله‌ی سوم صرفا در ایالات متحده برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان می‌توانند ۶ ماه زودتر برای آزمون وقت بگیرند. با ثبت‌نام در وب‌سایت Board vitals یا USMLE می‌توانید به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت کرده و خود را محک بزنید.

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*