از چه روش نوبت دهی در مطب استفاده کنیم؟

  دکتر لینک | از چه روش نوبت دهی در مطب استفاده کنیم؟

ساختن “گلوگاه” پذیرش برای جذب بیشتر مریض؟!!

روش نوبت دهی در مطب شما چگونه است؟ آیا به فرایندهای آن دقت کرده اید؟ آیا به تاثیر روش نوبت دهی مطب برتعداد بیماران فکر کرده اید؟ آیا از بهترین شیوه استفاده می کنید؟

به نظر می رسد یکی از مهمترین و مؤثرترین شیوه های تبلیغی در جذب بیمار، استفاده از یک روش نوبت دهی مؤثر در مطب است. به عبارت دیگر بسته به اینکه از چه نوع روش نوبت دهی استفاده می کنیم ، فارغ از اینکه لوکیشن مطب کجا باشد یا دکوراسیون و چیدمان مطب چگونه باشد یا اینکه مدرک و رشته تحصیلی مان چه باشد، آن چیزی که باعث رونق یا رکود مطب در کوتاه مدت مدت می شود ، روش نوبت دهی در مطب است. هر چند که در بلند مدت ، تمرکز داشتن در کار موجب پایداری و رونق مطب خواهد شد.

برخلاف آنچه قبلا فکر می کردم که دکوراسیون و زیبایی، پیشانی مطب است اما اکنون معتقدم که احتمالاً روش نوبت دهی است که پیشانی آن است؛ زیرا مریضی که تلفن مطب را از یک معرف گرفته است، هنوز به مطب نیامده که دکوراسیون و زیبایی را ببیند پس این روش نوبت دهی است که قبل از دکوراسیون خودنمایی می کند.

سامانه هوشمند دکتر لینک نام شما را با استفاده از تخصصی که دارید در موتور های جستوجوی اینترنتی در رتبه های اول به نمایش می گذارد. مثلاً شما متخصص گوش حلق و بینی هستید. بیمار جدای از اینکه از دیگران سراغ یه متخصص را می گیرید از طریق اینترنت به جست وجوی این کلمه میگردد و خب اینجاست که تکنولوژی دکتر لینک با زیر ساخت بسیار قوی و حرفه ای که دارد نام شما را در رتبه های اول به نمایش می گذارد.

بله ما این را میدانیم هرکسی دسترسی و یا علم کامپیوتر ندارد و نمیتواند آنلاین نوبت بگیرد و یا به خاطر سن زیاد و عادت های قدیمی باید حضوراً نوبت بگیرد یا تلفنی و پاسخ یک شخص واقعی و حرف زدن های پشت تلفن.

مثال۱: “نوبت دهی ما فقط تلفنی هر روز ساعت ده تا دوازده صبحه”. مثال۲: “نوبت دهی ما فقط حضوری ساعت چهارو نیم تا پنج عصره”. مثال۳: “نام مریض شما را یادداشت می کنم اما هر کس زودتر مطب بیاد نوبت اونه”.

به مثالهای بالا دقت کنید! و آنها را مد نظر داشته باشید؛ زیرا پس از یک مقدمه کوتاه دوباره به آنها رجوع می کنیم.

با کندوکاوهایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیده ایم که هرچه محدودیت در هنگام پذیرش مریض بیشتر باشد اثرات آن در جذب مریض بیشتر خواهد بود. در شیوه های های نوبت دهی گوناگون ممکن است محدودیت هایی را در جاهای متفاوت آن قرار دهیم. ما این جاهایی را که محدودیت برای آن قائل شده ایم “گلوگاه” نام گذاری کرده ایم.

حالا دوباره به مثالهای بالا دقت کنید. در مثال اول “گلوگاه” پذیرش، در منزل بیمار و آنسوی خط تلفن قرار دارد. در مثال دوم “گلوگاه” در مطب و جلوی میز منشی قرار دارد. و در مثال سوم “گلوگاه” در مطب و پشت درب اتاق معاینه قرار دارد.

همچنان که قبلاً نیز گفته ایم ، محدودیت ها مطب سازند. محدودیت هایی که در گلوگاه ها قرار می دهیم در کوتاه مدت باعث می شوند شیرتوشیری در مطب افزایش یافته و تبلیغات دهان به دهان بر سر زبانها بیفتد. و همچنان که قبلاً در مورد نابخردیهای پیش بینی پذیر آدمی گفتیم، هرچه برای آدمی کمیاب تر شود برایش ارزشمندتر خواهد شد. هرچه سخت تر بدست آورد بیشتر قدر آن را می داند. هر چه یک دکتر نایاب تر باشد بیشتر تمایل به او نشان می دهند. هرچه مطبی شلوغتر باشد بیشتر بر سر زبانها افتاده و گران بودن ویزیتش را توجیه پذیرتر خواهد کرد ، فارغ از اینکه آیا آن دکتر سواد آکادمیک خوبی دارد یا خیر.

هرچند که توصیه می شود برای برنده بودن در طولانی مدت ، در یک زمینه خاص، یا منطقه خاص یا بازار خاص باید بهترین باشیم اما نباید از رونق مطب در کوتاه مدت چشم پوشی کنیم. شما بسته به اینکه در چه شهر یا منطقه یا رشته ای مشغول به کار هستید ممکن است تمایل داشته باشید به یکی از روشهای نوبت دهی یا تلفیقی از روشهای به کار خود ادامه دهید.

مزایای استفاده از دکتر لینک را می توان در چند آیتم ذیل خلاصه کرد:

ارائه هرچه بهتر خدمات

  • ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری
  • سرعت در برآورده کردن نیازها و درخواستهای مشتریان
  • افزايش ميزان وفاداري مشتريان و مراجعین
  • صرفه جویی در میزان هزینه هایی که درتبلیغات و معرفی خدمات مرکز شما مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بالابردن زمینه هایی برای بازاریابی که منجر به فروش بیشتر شما خواهد شد.

مقالات مرتبط:

سامانه نوبت دهی اینترنتی

سیستم نوبت دهی پزشکی

جامع ترین سیستم نوبت دهی پزشکان

راهنمای مدیریت مطب و کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*