بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

  دکتر لینک | بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

در بازار پر رقابت فضای دیجیتال، کلینیک های بزرگ با تکیه بر بودجه‌های کلانی که در بخش بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنند، چند قدم جلوتر از مطب های کوچک و متوسط هستند. آن‌ها با استفاده از نیروهای با استعداد و همینطور بهترین ابزارهای نرم‌افزاری، بازاریابی با ایمیل را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند؛ اما مطب های کوچک و متوسط چگونه می‌توانند از ایمیل برای بازاریابی استفاده کنند و مهم‌تر از آن، چگونه با رقبای بزرگ رقابت کنند تا ایمیل‌هایشان خوانده شود؟

\r\n\r\n

۵ روش مهم دیجیتال مارکتینگ برای مطب های کوچک در سال ۲۰۱۷

\r\n\r\n

بسیاری از مطب های کوچک و تازه‌کار فکر می‌کنند ارسال ایمیل‌های خودکار موجب نارضایتی مخاطب و کم اعتبار شدن پزشک می‌شود. این گفته صحیح است اما راه‌حل مشکل، افزودن کمی چاشنی به ایمیل‌ها است. وقتی یک بازدید کننده در سایت عضو می‌شود، مثل بسیاری دیگر از سایت‌ها، ایمیل خوش آمد گویی ارسال می‌شود و به احتمال زیاد خوانده نمی‌شود، اما با افزودن چاشنی مثل کوپن تخفیف برای اولین مراجعه، دادن امتیاز به بیمار یا اعطای عضویت ویژه مدت‌دار به احتمال زیاد ایمیل خوش‌آمد گویی خوانده می‌شود و باعث می‌شود مخاطب به ایمیل‌های بعدی نیز توجه کند.

\r\n\r\n

اتوماسیون برای ارسال ایمیل می‌تواند بسیار پیشرفته‌تر و هدفمند‌تر عمل کند. وقتی اطلاعات کافی از بیمار در دسترس باشد، شناخت نیاز بیمار راحت‌تر خواهدشد و در این حالت ایمیلی مطابق نیاز، احتمال خوانده شدن بسیار بالاتری دارد تا یک ایمیل طراحی شده یکسان برای همه.

\r\n\r\n

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ توسط raab انجام شد، نشان داد بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های پر درآمد، بازاریابی ایمیلی بر مبنای اتوماسیون را اجرا کرده‌اند و تنها ۳ درصد از شرکت‌های کوچک از این روش استفاده می‌کنند. نسبت به زمان این گزارش تغییرات زیادی اتفاق افتاده و این تغییرات همچنان ادامه خواهد داشت، اما یک موضوع همچنان ثابت مانده است؛ درصد استفاده از روش‌های اتواسیون در بازاریابی ایمیلی مطب های کوچک و متوسط همچنان پایین است.

\r\n\r\n

۱۰ استراتژی بازاریابی که همه پزشک ها باید بدانند

\r\n\r\n

راحت‌ترین راه برای از دست دادن مشترکین ایمیلی چیست؟ بسیار ساده است، یک ایمیل بفرستید که نداند با آن چه کار کنند! با این حرکت بیمار را از دست خواهید داد.

\r\n\r\n

مردم از مطب ها، کلینیک ها و هر نوع مرکز درمانی انتظار بالایی دارند. مردم می‌خواهند فقط آنچه مورد علاقه و نیازشان است دریافت کنند. به عبارت دیگر پزشک باید بتواند به بیمار گوش کند و مطابق نیاز و علاقه به او پیشنهاد دهد. اگر تنها داده در دسترس نام فرد و آدرس ایمیلش باشد کار سختی در پیش دارید. در آینده نه چندان دور هوش مصنوعی تاثیر خود را بر بازاریابی ایمیلی خواهد گذاشت. برای ارسال هدفمند ایمیل باید اطلاعات کافی داشت، هوش مصنوعی می‌تواند از طریق کانال‌های مختلف بازاریابی و همینطور کانال‌های مختلف ارتباطی و مجازی یک تصویر کلی از علایق و نیازهای بیمار بسازد. برای مثال بیمار در وبسایت مطب شما به کدام یک از خدمات ارائه شده بیشتر توجه کرده است؟ به دنبال پایین‌ترین قیمت کدام یک از خدمات بوده است؟ و موارد مشابه دیگر. این اطلاعات ارزشمند بازاریابی ایمیلی را بسیار ساده‌تر و هدفمند‌تر می‌کند.

\r\n\r\n

۵ گام برای بازاریابی موفق اینترنتی در سال ۲۰۱۸

\r\n\r\n

نظرسنجی Salesforce نشان می‌دهد بیش از نیمی از بیماراندر صورت ارائه نشدن ارتباطات شخصی سازی شده، تمایل به تغییر پزشک دارند. شخصی سازی کردن به معنای افزودن نام مخاطب در عنوان ایمیل نیست، بلکه شخصی سازی نیازمند شناخت ادامه‌دار بیماران و نشان دادن با اهمیت بودن نظرات و پاسخ‌های بیمار است. بیمار باید با ایمیلی که دریافت می‌کند ارزشمند بودن پاسخ به سوالات فرم عضویت یا شرکت در نظرسنجی‌ها را درک کند.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

برای مثال برگزار کنندگان همایش و دوره‌های آموزشی در ایمیل معرفی برنامه‌های آینده، یک سوال چند گزینه‌ای از مخاطب می‌پرسند؛ ترجیح می‌دهید این دوره در چه تاریخ و ساعتی برگزار شود تا بتوانید در آن شرکت کنید؟ این سوال ساده چندین داده مفید در ارتباط با مخاطب را دریافت می‌کند. چه کسانی تمایل به حضور دارند، چه افرادی به این موضوع علاقه دارند و چه زمان‌هایی برای برگزاری مناسب است.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

چند پیشنهاد برای پیشرفت مطب های کوچک در بازاریابی ایمیلی

\r\n\r\n

1- امکان رقابت وجود دارد

\r\n\r\n

بسیاری از کلینیک های بزرگ به حدی از بازار رسیده‌اند که نیازی برای به روز کردن فناوری و روش‌های خود نمی‌بینند و این یک فرصت برای مطب های کوچک است تا با استفاده از تاکتیک‌ها و روش‌های جدید بیمار بیشتری جذب کنند. لازم نیست رقابت خود را با بزرگان بسنجید، از قسمت کوچکی شروع کنید و با سرعت یکنواختی پیش بروید.

\r\n\r\n

2- بیماران خود را بیشتر بشناسید

\r\n\r\n

با هر روشی البته با رعایت اعتدال سعی کنید بیماران خود را بشناسید. هرچقدر درباره بیماران اطلاعات داشته باشید بهتر می‌توانید بازاریابی ایمیل شخصی‌سازی شده را اجرا کنید.

\r\n\r\n

3- به بیماران امتیاز دهید

\r\n\r\n

یک ایمیل حاوی هدیه برای بیمار در روز تولد یا تخفیف به مناسبت اولین مراجعه برای مراجعه بعدی، بسیار جذاب و هیجان انگیز است. این نوع از ارتباط شاید یکبار در سال رخ دهد اما تاثیر آن باعث ارتباط صمیمی بیمار با پزشک می‌شود.

\r\n\r\n

4- از خدمات بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

\r\n\r\n

اگر خودتان توانایی اجرای بازاریابی ایمیلی را ندارید از خدمات دیگران استفاده کنید. این خدمات اکثر ویژگی‌های موردنیاز را برای بیماران فراهم می‌کنند. قالب‌های آماده، مدیریت فهرست مخاطبین، خدمات اتوماسیون و خدمات هوش مصنوعی از خدمات متداول هر شرکت ایمیل مارکتینگ است. با خدمات بازاریابی ایمیلی تکنولوژی دکتر لینک، به راحتی میتوانید با بیماران خود ارتباط برقرار کنید و همزمان اقدام به جذب بیمار جدید و اینجاد وفاداری در بیماران سابق نمایید.

\r\n\r\n

بازاریابی ایمیلی با ظهور انواع روش‌های ارتباطی نوین، هنوز یک روش قابل اعتماد و معتبر است. ایمیل و بازاریابی ایمیلی به علت گستردگی و وابسته بودن به روش‌های هویت سنجی افراد، به زودی از بین نخواهد رفت و ارزش یک سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارد. نظر و پیشنهاد شما چیست؟ بازاریابی ایمیلی در ایران تا چه اندازه تاثیر گذار است؟

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

مقالات مرتبط:

\r\n\r\n

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

\r\n\r\n

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

\r\n\r\n

ضرورت وب‌سایت حرفه ای برای پزشک

\r\n\r\n

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام

\r\n

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*