جملات بیمار پران در دندانپزشکی !!!

  دکتر لینک | جملات بیمار پران در دندانپزشکی !!!

آیا تا کنون برایتان پیش آمده  است که بیماران مردد در پذیرش طرح درمان شما باشند؟ بررسی ها نشان می دهد. که نرخ پذیرش طرح درمان نزد بیمارانی که نخستین بار به یک مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند،.حدود 23 درصد است. چگونه می توان این رقم را به 70 تا 80 درصد رساند؟

روش های بسیاری برای برقراری ارتباط مؤثر بین پزشک و بیمار وجود دارد. که باعث پذیرش خدمات مورد نیاز دندانپزشکی توسط بیمار می شود. یکی از این شیوه ها استفاده از لغات و جملات خاصی است. که موجب افزایش میزان پذیرش درمان می شود.

مهم نحوه ارتباط با بیمار است به گونه ای .که پیام ضرورت و اهمیت درمان دندانپزشکی را به وی منتقل کند. هنگامی که به دندانپزشکی که برای اولین بار بیماری را معاینه می کند گوش می دهیم،. کلماتی را می شنویم که در واقع اهمیت درمان های دندانپزشکی را کمرنگ می کند. در ادامه نمونه هایی از این کلمات و جملات را ذکر می کنیمکه باعث از دست دادن بیماران می شوند.

- توصیه می کنم

"آقای ایکس، توصیه می کنم دندانتان را روکش کنید. "

این جمله در بردارنده این مفهوم است  که ممکن است پزشک دیگری،. درمان متفاوتی را توصیه کند. این امر موجب خواهد شد بیمار بخواهد نظر فرد دیگری را نیز در این زمینه بپرسد. و یا فعلا صبر کند زیرا روکش دندان او صرفاً یک توصیه است. و نه نیاز واقعی.

- احتمالا...، من فکر میکنم که …، رویش فکر کنید

"آقای ایکس، احتمالا این دندان شما نیاز به روکش داشته باشد. " یا " آقای ایکس من فکر می کنم شاید نیاز باشد این دندان خود را روکش کنید. " و یا " آقای ایکس شاید بهتر باشد شما روی روکش کردن این دندان فکر کنید."

همه این جملات، احساس نیاز به درمان را در بیمار به شدت کاهش می دهد زیرا چنین برداشت می شود که درمان دندان بیش از آنکه یک نیاز مبرم باشد، یک انتخاب است.

- مراقبش باشید

" آقای ایکس من یک ترک روی دندان شما می بینم. بهتر است از این به بعد مراقبش باشید."

با مراقبت از این دندان چه چیزی عاید بیمار می شود؟ آیا به طرز معجزه آسایی خود به خود بهبود خواهد یافت؟ یا به تدریج بدتر خواهد شد؟ آیا بهتر است هم اکنون درستش کند یا صبر کند تا بالاخره قسمتی از دندان بشکند. و پس از آن به احتمال قوی آن را روت کانال کند؟

- کوچک یا کمی

" آقای ایکس دندان شما ترک کوچکی برداشته است." یا " دندان شما کمی پوسیدگی دارد." و یا " آقای ایکس، یک حفره (کاویتی) کوچک در این دندان شما به وجود آمده."

برداشت از این سخنان شما این است که اگر این حفره یا ترک، کوچک و ناچیز است؛ فعلا لازم نیست.کاری برایش انجام دهید. چرا صبر کنیم که این مسئله به مشکلی واقعی تبدیل شود و بعد درستش کنیم؟

- در نظر داشته باشید

" آقای ایکس در نظر داشته باشید که این دندان شما ممکن است به روکش نیاز پیدا کند."

بیمار احساس می کند که ممکن است انتخاب های دیگری نیز داشته باشد. زیرا به نظر می رسد روکش کردن دندان اهمیت چندانی هم ندارد.و دندانپزشک تنها از او می خواهد که این انتخاب را نیز مد نظر داشته باشد.

- ممکن است…، شاید بتوانیم

" آقای ایکس ممکن است بتوانیم دندان شما را عصب کشی و سپس ترمیم یا روکش کنیم و یا شاید هم بهتر باشد آن را از اول ایمپلنت کنیم."

همانگونه که همه ما به خوبی می دانیم، هنگام انتخاب یک پلن درمانی، پارامترهای متعددی دخیل خواهد بود. اکثر بیماران از این مسئله اطلاعی ندارند و تصور می کنند همه چیز یا سیاه است و یا سفید. بنابراین باید به گونه ای با آنها ارتباط برقرار کنید که با طرز فکر آنها مطابقت داشته باشد. اگر “بلند فکر کنید”، ممکن است طرح درمانی که در ذهن دارید غیرقطعی و نامطمئن به نظر برسد. این امر منجر می شود که بیمار با خود بیاندیشد. آیا باید به پزشکی که در روش درمانی خود مردد است، قابل اعتماد است یا نه؟

- آموزش علم دندانپزشکی

" آقای ایکس آیا این نقاط تیره را روی عکس رادیوگرافی دندان خود می بینید؟ به اینها پوسیدگی های اینترپروگزیمال می گوییم. این پوسیدگی ها را پس از برداشتن با فرز، با مواد دندانی به نام کامپوزیت ترمیم می کنیم که به صورت مکانیکی و شیمیایی به دندان شما باند خواهد شد."

آیا واقعاً اندیشیده اید که برای آقای ایکس چه اهمیتی دارد که شما به حفره های ایجاد شده در دندان های او چه می گویید. و یا اینکه مواد دندانی چگونه کار می کنند؟ فکر می کنید دقایقی بعد حتی کلمه ای از آموزش های شما در خاطر اوخواهد ماند؟ به نظر شما این جمله منطقی تر به نظر نمی رسد؟ " چند پوسیدگی در دندان شما به وجود آمده که نیاز به پر کردن دارند." اگر بیمارانتان را با آموزش های علمی دندان پزشکی سردرگم کنید،. معمولاً هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهند کرد. به قول یک ضرب المثل قدیمی در حوزه فروش: " مشتری های سردرگم هرگز خرید نمی کنند."

"با برقراری ارتباط مؤثر با بیماران، شما و تیمتان گام بزرگی در راستای افزایش پذیرش درمان نزد مراجعین مطب برداشته اید."

مقالات مرتبط:

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

روش های برقراری ارتباط با بیمار

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

ویژگیهای یک پزشک ایده آل

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*