مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای درمانگران و درمانجویان

  دکتر لینک | مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای درمانگران و درمانجویان

مشاوره آنلاین روانشناسی، نوعی جدیدی از مشاوره روانشناسی است که امروزه بر اساس نیاز و شرایط مراجعین، تعریف و طراحی شده است. کمبود زمان، مسائل مالی، شرم از مراجعه حضوری یا واکنش‌های اجتماعی به مراکز روانشناسی باعث شده است تا بسیاری از افراد از مراجعه به درمانگر یا روانشناس اجتناب کنند.
با مشاوره آنلاین روانشناسی، دغدغه بسیاری از افراد برای مراجعه حضوری از بین رفته است و هر کسی در هر جایی می‌تواند به راحتی از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کند.

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای درمانگران

1-جذب مراجع/درمانجو بیشتر
یکی از مزایایی مشاوره آنلاین روانشناسی، جذب درمانجو یا مراجع است. دلیل اصلی این مزیت، به واسطه این موضوع است که فراهم نمودن امکاناتی نظیر مشاوره آنلاین روانشناسی، این احساس را به مراجعین القاء می‌کند که کلینیک جهت رفاه حال آن‌ها انواع امکانات را فراهم نموده است. همچنین این امکان به ارتقاء سطح تجربه کاربر از خدمات کلینیک کمک می‌کند. در نتیجه مراجعین فعلی به درمانجویان وفادار تبدیل شده و مراجعین دیگری را به کلینیک معرفی می‌کنند.

2- عدم نیاز به حضور در کلینیک
درمانگر برای ارائه مشاوره به درمانجویان لازم نیست حتما در کلینیک یا مرکز روانشناسی حضور داشته باشد. در خارج از کلینیک یا در سفرهای کاری نیز می‌تواند خدمات مشاوره آنلاین را به درمانجویان ارائه کند.

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای درمانگران


آیا دنبال یک نرم افزار یا سیستم مناسب برای مدیریت و برگزاری نوبت های آنلاین خود هستید؟ بیشتر بخوانید: سیستم مشاوره آنلاین روانشناسی دکتر لینک


مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی برای درمانجویان

1-حل مشکل عدم علاقه به جلسه حضوری
برخی افراد به دلایل عرفی یا به دلیل ذات مشکل یا شخصیت خود نمی‌توانند به صورت حضوری مسئله خود را بیان کنند. و همین دلایل مانع حل اساسی مشکلات آن‌ها می‌شود. اما با مشاوره آنلاین روانشناسی فراهم کردن این امکان است که هر مشکلی را در هر زمینه با یک درمانگر مطرح کنند.

2-حل مشکل حمل و نقل

امروزه ترافیک و ازدحام یکی از معضلات لاینفک در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ است. و همین مسئله مراجعه حضوری را برای بسیاری از درمانجویان که از لحاظ فیزیکی با مرکز روانشناسی فاصله زیادی دارند، دشوار می‌کند. اما با وجود خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین، دغدغه رفت‌وآمد از بین می‌رود و درمانجو می‌‌تواند به راحتی در جلسات روانشناسی آنلاین شرکت کند.
3-حل مشکل اتلاف وقت
این روزها افراد به واسطه شغل، مشغله‌های زندگی شخصی، وقت بسیار کمی دارند. بطوری که با وجود مشکلات روحی و روانی، فرصت کافی برای مراجعه به مراکز روانشناسی را ندارند. از طرف دیگر مراجعه حضوری نیز وقت زیادی لازم دارد، که همین عامل هم سبب می‌شود، افراد از مراجعه به مراکز روانشناسی سر باز زنند. اما در مشاوره آنلاین روانشناسی، بدون نیاز به وقت زیاد و همینطور اتلاف وقت، با روانشناس خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را برطرف می‌کنند.

4-حل مشکل هزینه بالای جلسات حضوری
هزینه جلسات حضوری معمولا بیشتر از جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی است. علاوه بر این هزینه‌های دیگر مانند هزینه رفت‌وآمد نیز به آن افزوده می‌شود، و این مورد می‌تواند برای فرد دغدغه و چالش مالی ایجاد کند. اما مزیت جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی این است که نسبت به جلسات حضوری هزینه کمتری دارد.

5- دریافت مشاوره فوری
برخی بحران‌ها به صورت غیرمنتظره در زندگی رخ می‌دهند که فرد در لحظه نیاز به گفتگو با درمانگر و دریافت مشاوره دارد. در حالی که مشاوره حضوری چنین امکانی را برای درمانجویان فراهم نمی‌کند. چرا که مراجعه کننده باید زمانی زیادی را برای ملاقات درمانگران متخصص و حاذق منتظر بمانند. و فردی که دچار بحرانی غیرمنتظره و ناگهانی شده است چنین فرصتی را ندارد. اما مشاوره آنلاین روانشناسی امکان مشاوره فوری را برای مراجعین فراهم می‌کنند و آن‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با روانشناس آنلاین گفتگو کنند.

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین برای درمانجویان

6- مشاوره روانشناسی از راه دور
بسیاری از افراد در شهرها یا روستاهایی هستند که امکان دسترسی به یک روانشناس خوب برای آن‌ها وجود ندارد. در این موارد روانشناسی آنلاین می‌تواند مشکل این افراد را حل کند. در مشاوره آنلاین روانشناسی، امکان مشاوره از راه دور امکان‌پذیر است و درمانجو از هر کجا می‌تواند در جلسات شرکت کند.

7- ارتباط در اسرع وقت با درمانگر
در مشاوره آنلاین روانشناسی، فواصل میان جلسات مشاوره بسیار کوتاه است، بنابراین در صورت بروز مسائل یا مشکلات ناگهانی، درمانجو می‌تواند فورا با درمانگر آنلاین خود ارتباط برقرار کند. در صورتی که در جلسات حضوری، درمانگر تا جلسه بعدی هیچ ارتباطی با درمانگر خود ندارد یا ارتباط بسیار اندکی دارد.

8- افزایش صداقت درمانجو با درمانگر
یکی از نکاتی که کلید حل مشکلات در جلسات روان‌درمانی، صداقت است. به این دلیل که برای فردی که مسئله‌ای را پنهان می‌کند یا دروغ می‌گوید، نمی‌توان راهکاری درستی پیشنهاد داد. بسیاری در مراجعات حضوری به دلیل خجالت یا شرم از گفتن بسیاری از حقایق اجتناب می‌کنند. اما یکی از مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی این است که درمانجو تقریبا تمامی حقایق را به درمانگر آنلاین می‌گوید. و این چنین درمانگر می‌تواند بهترین راهکار را برای درمان درمانجو ارائه کند.

9-قابل استفاده برای افراد با ناتوانی جسمی
برخی از افراد با ناتوانی جسمی، ممکن است تحت تاثیر مشکل جسمی، دچار بحران‌ها و مشکلات روحی و روانی گردند، اما با وجود ناتوانی جسمی نمی‌توانند از خانه بیرون بروند. اما مشاوره آنلاین روانشناسی این امکان را فراهم می‌کند که این افراد نیز بتوانند از مشاوره آنلاین روانشناسی بهره بسیاری ببرند.

اگر شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب درمانجو نیاز دارید؟ همین الان با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*