تاثیر برگزاری کارگاه‌های روانشناسی در جذب درمانجو

  دکتر لینک | تاثیر برگزاری کارگاه‌های روانشناسی در جذب درمانجو

همان‌طور که می‌دانید برگزاری کارگاه روانشناسی قدمی بزرگ و موثر در علم روانشناسی بوده است. یک کارگاه روانشناسی معولا از 5 تا 20 نفر شرکت کننده تشکیل می‌شود.

کارگاه روانشناسی چیست؟

در کارگاه‌های روانشناسی افراد به صورت جمعی گرد هم آمده و به طور مستقیم با یکدیگر به تعامل می‌پردازند که در این مسیر مهارت‌های لازم را با تمرین و تکرار مداوم به دست می‌آورند. پس هر کارگاه روانشناسی باید دو ویژگی بارز داشته باشد:

۱-به صورت تعاملی باشد.

۲-افراد برای بیان نظرات خود و کسب مهارت فرصت کافی داشته باشند.

علاوه بر آن هر کارگاه روانشناسی معمولا چند ساعت در روز به طول می‌انجامد و موضوع و محور کاملا مشخصی را دنبال می‌کند که نیازمند صبر و حوصله شرکت‌کنندگان است.

 شرکت در انواع دوره‌ها و کارگاه‌های روانشناسی ، نه تنها برای متخصصان و فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی‌، بلکه برای تمام اقشار جامعه مثمر ثمر و امکان پذیر می‌باشد و حتی باعث جذب افراد به مراکز روانشناسی می‌شود.

افزایش سطح سلامت روان جامعه با برگزاری کارگاه‌های روانشناسی

برگزاری کارگاه روانشناسی چه کاربردی دارد؟

همایش‌های روانشناسی برای عموم مردم در کسب مهارت و افزایش توانایی آنان موثر است. علاوه بر آن ارائه خدمات تخصصی برای مشاوران و کارشناسان یا دانشجویان روانشناسی در تربیت آنان نقش مهمی ایفا می‌کند.

و همچنین با شرکت عموم مردم و افرادی که در مواردی در زندگی فردی خود مشکلاتی دارند با آشنایی از راه‌های مواجه با آن مشکلات علاقه بیشتری نسبت به شرکت در جلسات درمانی و مشاوره ای پیدا می‌کنند.

کارگاه‌های روانشناسی برای عموم برای هر قشر از جامعه کاربرد دارد و باعث افزایش سطح سلامت روان آن‌ها و به طور کلی جامعه می‌شود.

لیست کارگاه‌های آموزشی روانشناسی برای عموم مردم

  • کارگاه اعتماد بنفس
  • کارگاه مهارت‌های فرزندپروری
  • کارگاه مهارت‌های جنسی
  • کارگاه مهارت‌های ارتباطی
  • کارگاه عزت نفس
  • کارگاه کنترل پرخاشگری و خشم
  • کارگاه مدیریت و کاهش استرس و اضطراب
  • و…

آیا شما مدیر یک مرکز روانشناسی هستید و دنبال یک سیستم مدیریتی برای برگزاری گروه درمانی و کارگاه روانشناسی هستید؟ سیستم مدیریت مرکز روانشناسی دکتر لینک کاملترین پکیج مدیریتی را در اختیار شما می گذارد براش مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید


انواع کارگاه‌های روانشناسی عمومی

 1- کارگاه روانشناسی عمومی که توسط مراجعین برگزار می‌گردد.

در برخی موارد ممکن است درمانگر از مراجعین خود که با آنان مشاوره فردی داشته است و بهبودی در وضعیتشان حاصل شده است بخواهد تا در یک گروه تعاملی قرار بگیرند. در نتیجه با قرار گرفتن این افراد در این ورکشاپ روانشناسی سبب می‌شود افراد تجربیات خود و یا تمرینات و صحبت‌‌های جلسات فردی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و مرور کنند و شرکت در این کارگاه ها برای آن‌ها سودمند و جذاب خواهد بود و در بساری موارد باعث جذب درمانجو می‌شود.

2- کارگاه روانشناسی عمومی که در قالب همایش برگزار می‌گردد.

گاهی برای یک کارگاه روانشناسی با یک موضوع مشخص فراخوان داده می‌شود و از افراد علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آید که بیشتر شبیه به یک همایش روانشناسی خواهد بود و فرصت تعامل کمی میان شرکت‌کنندگان وجود خواهد داشت.

شرکت در ورکشاپ‌های روانشناسی کمک می‌کند درمانجو استعداد و توانایی‌های خود را شناسایی کرده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند و هدف مشخصی داشته باشد

دلیل اهمیت استفاده و بهره بردن از کارگاه‌های روانشناسی چیست؟

اگر بخواهیم دلیل اهمیت کارگاه روانشناسی و تاثیرات آن را روی شرکت‌کنندگان بررسی کنیم می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

۱- کارگاه‌های روانشناسی باعث می‌شود افراد با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شود.

شرکت در کارگاه روانشناسی سبب می‌شود درمانجو استعداد و توانایی‌های خود را شناسایی کرده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند و هدف مشخصی داشته باشد و در صورت وجود مشکلات و اختلالات و یا کوچکترین مسائلی که به روح و روان او آسیب می‌زند به روانشناس مراجعه کند و در حل مشکلات خود تلاش کند و مسیر درست را انتخاب کند.

۲- باعث بهبود روابط می‌شود.

۳- سبب بهبود تمرکز، قدرت تصمیم‌گیری و… می‌شود.

۴- به ما کمک می‌کند با مسائلی همچون شکست عاطفی راحت‌تر برخورد کنیم.

۵- در صورت شرکت در کارگاه‌های ازدواج، با انجام تست‌های قبل از ازدواج، رابطه‌‌ی موفق‌تری در آینده خواهند داشت.

کارگاه‌های روانشناسی که توسط افراد یا سازمان‌ها برگزار می‌شود می‌تواند مناسب تمام گروه‌های سنی باشد. به عنوان مثال برخی کارگاه‌های روانشناسی مخصوص کودکان است که در آن مشکلات رفتاری آن‌ها بررسی شده و درمان مناسب آن‌ها ارائه می‌گردد. برخی کارگاه‌ها نیز برای نوجوانان به دلیل مشکلات تحصیلی، شغلی و یا اعتیاد آنان برگزار می‌شود. کارگاه‌های زناشویی، خانوادگی و… که بزرگسالان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند و به همین صورت کارگاه‌‌هایی با موضوعات متنوع برای تمام اقشار جامعه.

کارگاه‌های روانشناسی که باعث جذب درمانجو می‌شود می‌تواند موضوعات زیر را داشته باشند که در ارتقا آگاهی آنها موثر است:

  •  بررسی موضوعاتی همچون ازدواج در سن بالا و مشکلات آن
  • سکس تراپی
  • ریشه‌یابی طلاق
  • نکاتی برای روبروی با اضطراب 
  • علت ها وشناخت افسردگی
  • بررسی مشکلات سالمندان
  • کارگاه تربیت  کودک
  • بررسی بازی درمانی برای کودکان
  • و…

در کارگاه‌ها افراد مهارت‌ها و تکنیک‌های شیوه‌ی ارتباطی جراتمند و سبک‌های ارتباطی سالم را یاد می‌گیرند

 

همچنین در کارگاه‌های روانشناسی شرکت افرادی که از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برند، در روابط بین فردی نیز در برقراری ارتباط به مشکل خورده‌اند، کسانی که جرات بیان خواسته‌ها و نیازهایشان را نداشتن در دفاع از حق خود و  در نه گفتن ناتوانندموثر است .

در پایان کارگاه افراد شرکت کننده مهارت‌ها و تکنیک‌های شیوه‌ی ارتباطی جراتمند و سبک‌های ارتباطی سالم را یاد می‌گیرند و متوجه ویژگی‌ها و پیامدهای جراتمند بودن در تمامی ابعاد درون فردی و بین فردی زندگی خود می‌شوند. و همه ی این عوامل باعث جذب افراد به مسائل روانشناسی و درمانی می‌شود.

باید بدانیم شرکت افراد در یک کارگاه روانشناسی خوب، می‌تواند علاقه آنها را به یادگیری در حوزه مدنظرشان دوچندان کند و آن‌ها را به مطالعه و کوشش بیشتر وا دارد. و باعث جذب این افراد به مراکز روانشناسی شود.

کارگاه‌های آموزشی سازمان نظام روانشناسی

همچنین امروزه کارگاه‌های آموزشی سازمان نظام روانشناسی به دلیل استقبال مردم، بیش از گذشته برگزار می‌شوند که نقش مهمی در افزایش سطح سلامت روان جامعه دارند. این کارگاه‌ها با ارائه خدمات تخصصی نیز برای بسیاری از روانشناسان و دانشجویان این رشته و عموم مردم مفید خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر به بررسی انواع کارگاه‌های روانشناسی، اهداف آن‌ها و کاربرد این نوع از کارگاه‌های روانشناسی و تاثیر انها در جذب درمانجو بپردازیم. امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. از همراهی شما متشکریم.

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*