دکتر لینک از کجا شروع شد؟

  دکتر لینک | دکتر لینک از کجا شروع شد؟

"همه چیز با یک سیستم تلفنی سخت افزاری برای نوبت دهی در مراکز بهداشتی مثل درمانگاه، کلینیک و مطب های پزشکان شروع شد. یک برنامه نوبت دهی به بیمار. این نرم افزار بر پایه سیستم عامل لینوکس و کد های استریسک بود که با علم و درایت تیم دکتر لینک تولید شده بود."

 

سال ها تحقیق و توسعه در حوضه پزشکی، ما را بر این وا داشت تا با نیاز روز جامعه پزشکان نرم افزار مدیریت مراکز بهداشت و درمان(HIS , HOSPITAL INFORMATION SYSTEM) را با بهره گیری از آخرین دستاورد های آی تی تولید کنیم و میتوانن امروز با افتخار اولین نرم افزار مدیریت تحت وب کلینیک و مطب را تولید و توسعه دهیم.

سیستم اطلاعات کلینیک و مطب به معنای پیاده‌سازی یکپارچه تولید اطلاعات لازم برای مدیریت تمامی فعالیت‌های مربوط به سلامت، از قبیل برنامه‌ریزی، نظارت، هماهنگی و تصمیم‌گیری است. همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های بیمارستان در سطوح کاربردی، تاکتیکی و استراتژیک را برای بیمارستان فراهم نیز می کند.

وظیفه اصلی این سیستم هوشمند، جمع آوری و ذخیره اطلاعات به صورت یکپارچه با استفاده از کامپیوتر و وسایل ارتباطی است. هدف دکتر لینک را میتوان استقرار یک سیستم پردازش، بازیابی و ارتباط دادن مراقبت بیمار و اطلاعات اداری برای تمامی فعالیت‌های مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی دانست. در یک سیستم اطلاعات درمانگاهی، داده ها به صورت منسجم در پایگاه داده‌ها ذخیره می شوند و در دسترس کاربران مجاز، (در محل و در زمانی که داده‌ها مورد نیاز است و در فرمتی که با نیازهای خاص کاربر منطبق باشد) نیز قرار داده می شوند.

گسترش روز افزون این سیستم مدیریتی در دهه 90 در همه دنیا و در سال های اخیر در ایران عزیزمان اهمیت و جایگاه بیشتری پیدا کرده است. پیاده سازی این سیستم در مراکز بهداشت و درمان مثل بیمارستان، کلینیک و مطب در شهر ها و استان های کشور، بیانگر فراهم شدن زیرساخت فرهنگی، تکنولوژی مناسب جهت ایجاد و تکمیل سیستم‌ های بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی است.

در سال‌های اخیر با پیشرفت سریع تکنولوژی "HIS"،  صورت جدیدتری به خود گرفته که نه تنها از مقوله مدیریتی بلکه از مقوله بالینی مورد توجه بسیار قرار گرفته ‌است. وجود تجهیزات کافی کامپیوتری کلینیکی و همچنین نرم افزارهای طراحی شده، مخصوص بخشهای کلینیکی و پاراکلینیکی است که با استفاده از جوامع پیشرفته پزشکی از این گونه نرم‌افزارها و استفاده از آن در ارتباطات بین‌المللی و لزوم حفظ محرمانگی و شخصی سازی، در حیطه HIS موجب شده که این مجموعه پیچیده اطلاعات و فناوری به سمت معماری اطلاعات یکپارچه پیش رود.

در این مسیر، افراد متخصص به تیم دکتر لینک ملحق شدند که با درایت و علم و همچنین با تعهد به پیمانی که بستیم، برای جامعه بیماران و پزشکان قدمی به سمت ساده تر شدن مسیر درمان برداریم. این سیستم ابتدا یک ساختار بسیار سنگین و بزرگی داشت که جامعه پزشکی خیلی لحاظ ظاهری آن را نمی پسندیدند برای همین با جستجو در شرکت های مختلف، تولید سخت افزاری همچنین ارتباطی یک ساختار بسیار سبک و ساده در عین حال بسیار امنی را پیدا کردیم که برپایه 4 اصل زیر آن را طراحی و توسعه دادیم:

  • امنیت و حفظ محرمانگی – Security and Privacy
  • پایداری - Stability
  • کپارچه بودن – Integration
  • قابل دسترس بودن – Accessible

با افتخار اعلام می کنیم که امروز تکنولوژی هوشمند دکتر لینک با قابلیت چند زبانه بودن امکان سرویس دهی به همه مردم دنیا را دارد. این سیستم جهانی با درایت و استراتژی همچنین هوشمندی مدیران ارشد چشم اندازی را برای خود تعیین کرده است که جهانی با سلامتی بیشتر و درد کمتر داشته باشیم. با بر این باور هستیم که می توانیم چون انگیزه و هدف داریم.

مقالات مرتبط:

دکتر لینک چیست؟

چرا دکتر لینک؟

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*