10 روش افزایش بازدید در اینستاگرام مخصوص پزشکان

  دکتر لینک | 10 روش افزایش بازدید در اینستاگرام مخصوص پزشکان

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و علی‌الخصوص در ایران استپزشکان بسیاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام حساب کاربری دارند و در آن برای معرفی تخصص پزشکی خود فعالیت می‌کنند.

همه آنها نیز در تلاش هستند برای هرچه بهتر و بیشتر دیده شدن و تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش بازدید هستند. بازدید بیشتر یعنی محبوبیت و معروفیت بیشتر، جذب بیمار بیشتر و نهایتا درآمد بیشتر. اما چطور یک پزشک می‌تواند افراد بیشتری را به بازدید از صفحه خود متقاعد کند؟ در این مقاله 10 روش کاربردی برای افزایش بازدید در اینستاگرام برای پزشکان را معرفی خواهیم کرد.

در حرفه پزشکی هرچه نام و آوازه‌ی یک پزشک بیشتر باشد و خدمات درمانی آن پزشک به گوش افراد بیشتری برسد، طبیعتا بیمار بیشتری را جذب خواهد کرد و در نتیجه درآمد و سود بیشتری نصیب وی خواهد شد.

در محیط اینستاگرام این موضوع وقتی محقق می‌شود که افراد زیادی شاهد فعالیت پزشک در این فضا باشند. همانطور هم که از اسم بازدید انتظار دارید، یعنی تعداد دفعاتی که صفحه‌ی شما توسط افراد دیگر مشاهده شده است.

برای اینکه بدانید چطور بازدید صفحه‌ی خود را چگونه افزایش دهید باید ابتدا با چند مفهوم مهم آشنا شوید:

  1. Reach
  2. Impression
  3. Profile visits

آماری که توسط این سه فاکتور مهم ارائه می‌شود هم برای هر پست و هم برای کل صفحه‌ی اینستاگرام به‌صورت جداگانه وجود دارد. در ابتدا با کمک این معیارها باید وضعیت فعلی پیج سنجیده شود. و در مرحله بعد تکنیک‌های افزایش بازدید در اینستاگرام معرفی گردد.

آنالیز پیج اینستاگرام

برای آنالیز پیج اینستاگرام مقدار موجود برای سه فاکتوری که در بالا ذکر شد را باید پیدا کنید. برای این کار کافیست در صفحه‌ی اصلی بر روی دکمه insight برنید.

در بخش اول یعنی discovery با دو کلمه‌ی Reach و Impression مواجه می‌شوید. Reach نمایانگر مجموع تعداد حساب٬هایی است که ار پست‌های شما بازدید کرده‌اند. در این فاکتور مجموع تعداد بازدیدهای یک صفحه یکتا، برای یکبار حساب می‌گردد. بدین ترتیب اگر حتی کاربری چندین بار از صفحه شما دیدن کند، در مجموع تاثیر بیشتر نخواهد داشت.

impression نمایانگر مجموع تعداد حساب‌هایی است که از پست شما بازدید کرده‌اند. با این تفاوت که اگر کاربران دفعات بیشتری از صفحه شما دیدن کنند، به مجموع کل افزوده می‌شود. به همین علت است که impression از نظر عددی مقدار بزرگتری نسبت به Reach دارد.

اگر کمی پایین‌تر بروید. در بخش interaction عبارت Profile Visits را می‌بینید که همانطور که از نامش پیداست، این عدد نمایانگر تعداد دفعاتی است که از پروفایل شما در صفحه اصلی بازدید کرده‌اند.

پس تا اینجا سه عدد در دست داریم که نشان می‌دهد وضعیت فعلی پیج چگونه است و برنامه‌ریزی‌های ما برای افزایش آن باید در چه راستایی باشد.

10 تکنیک‌ افزایش بازدید صفحه اینستاگرام برای پزشکان

اگر با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا باشید، می‌دانید که اینستاگرام پست‌های شما را بر اساس علاقمندی دنبال‌کنندگان مرتب می‌کند. به این صورت که ممکن است پست شما به تعداد زیادی از فالورهایتان نمایش داده نشود. در نتیجه نمی‌توانید صرفا به تعداد دنبال‌کنندگان پیج اعتنا کنید. از طرفی بالا بردن این تعداد با روش‌های غیر طبیعی نیز هیچ نفعی برای پیج شما نخواهد داشت. پس ببینیم چه روش‌هایی برای افزایش بازدید از پست‌ها و پیج‌ها وجود دارد.

تکنیک اول: پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست

یک پزشک باید در زمانی به انتشار پست‌ها اقدام نماید که اکثر مخاطبان پیج در اینستاگرام فعال هستند. برای پیدا کردن این زمان توصیه می‌کنیم، از معروف٬ترین ابزار برای این موضوع یعنی insight استفاده کنید.

همانطور که میدانید در اینستاگرام صفحات به صورت شخصی، بیزینسی و کریتور هستند. مزایای صفحات بیزینسی و کریتور در این است که دارای ویژگی insight هستند. و در insight دیدی جامع از وضعیت صفحه اینستاگرام به کاربر ارائه می‌شود.

بعد از ورود به insight بر روی تب مخاطبان یا audience بزنید و به انتهای صفحه بروید. در زیر بخش followers دو تب hour و day وجود دارد. که در ذیل هرکدام یک نمودار ظاهر می‌شود. این نمودارها و اعداد با توجه به مخاطبان صفحه شما، ساماندهی می‌شوند.

در تب days یا روزها می توانید روزهایی که را که اکثر مخاطبان شما در آن فعالیت بیشتری دارند را به صورت شماتیک مشاهده کنید.  با زدن ضربه بر روی این نمودار در بالای آن اعدادی ظاهر می شود که نشان میدهد با توجه به تعداد دنبال کنندگان شما، چه تعداد افرادی در هر روز در اینستاگرام فعال هستند. همین نکات در رابطه با تب ساعت یا hours نیز صدق می کند. از این طریق این آمار و ارقام می توانید تصمیم بگیرید که انتشار پست در چه روزها و چه ساعت هایی بیشتر توجه مخاطبان شما را به خود جلب خواهد کرد.

تکنیک دوم: انتشار ویدئوهای بیشتر

براساس تحقیقات انجام شده که نتیجه آن در وبلاگ اینستاگرام منتشر گردیده است، اگرچه عکس‌ها نسبت به ویدئوها لایک بیشتری می‌گیرند، اما این ویدئوها هستند که به‌طور میانگین کامنت بیشتری نسبت به عکس‌ها دریافت می‌کنند. با وجود اینکه کامنت نسبت به لایک، انرژی بیشتری از کاربر می‌گیرد. اما این نشان‌دهنده این است که ویدئو برای افراد جذاب‌تر است.

همچنین میانگین زمانی که افراد برای تماشای ویدئوها صرف می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است. در نتیجه اگر شما پست‌هایی با فرمت ویدئو با هدف آموزش بیماران در صفحه خود بیشتر منتشر کنید، در نهایت به بازدید بیشتری از صفحه شما منحر خواهد شد.

تکنیک سوم: افزایش تعامل با مخاطبان

برای افزایش بازدید در اینستاگرام، افزایش تعامل با مخاطبان از ملزومات اصلی است. از طرف دیگر مخاطبان هم علاقه زیادی دارند تا با ارائه نظر با صفحات تعامل کنند، سوالات خود را بپرسند. پس از این فرصت استفاده کنید. به این صورت که از مخاطبان خود بخواهید، درباره پست منتشر شده، نظر خود را بگویند.

برای مثال اگر درباره بیماری یا درمان خاصی پستی منتشر کرده‌اید از مخاطبان بخواهید، تجربه خود یا اطرافیانشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تکنیک چهارم: از محتوایی که مخاطبان تهیه کرده‌اند، بهره ببرید.

برای کاربران بسیار جذاب است که از محتوایی که خودشان محتوای آن را تهیه کرده‌اند، را در صفحه شما مشاهده کنند.

شما با انتشار محتوایی که توسط بیمارانتان تهیه شده و درباره تجربه‌های بیماری یا درمانی خود صحبت کرده‌اند، سایر مخاطبین را ترغیب می‌کنید تا محتوای شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. با این کار بازدید غیرفالورها از صفحه شما بیشتر شده و در کل باعث افزایش بازدی در اینستاگرام شما می‌شود.

تکنیک پنجم: از استورهای اینستاگرام بهره‌مند شوید.

استوری اینستاگرام امکانات زیادی را در اختیار پیج‌ها قرار می‌دهد و بهترین جایی است که بواسطه‌ی آن می‌توان هم فالورها و هم غیرفالورها را به دام انداخت.

با استفاده از استوری افراد خارج از صفحه‌ی شما ممکن به محتوای استوری شما جذب شوند و از این طریق بازدید صفحه‌ی شما افزایش یابد. از طرفی محتوای جذاب در استوری باعث می‌شود فالوورهای پیج‌ شما، همواره پیگیر استوری‌های شما باشند. در صورتی‌که تعامل کاربران با استوری‌های پیج شما افزایش یابد، این کار بر افزایش بازدید از پیج اینستاگرام شما مستقیما تاثیرگذار خواهد بود.

تکنیک ششم: لایو اینستاگرام را فراموش نکنید.

یکی از روش‌هایی که پزشکان در اینستاگرام به خوبی می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند، برگزاری لایو است. این امکان بسیار فوق‌العاده است چرا که مخاطبان و بیماران شما به سهولت می‌توانند سوالات خود را از شما بپرسند و پاسخ مشکلشان را بگیرند. لایو باعث می‌شود در تمام مدت برگزاری پروفایل شما در ابتدای لیست استوری‌ها قرار گیرد. اگر محتوای لایو شما به قدر کافی برای بیماران و مخاطبان مفید باشد و به مسائل آنها در طی لایو پاسخ داده شود، مخاطب را بسیار درگیر کرده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوید.

اما یک نکته حتما قبل از برگزاری لایو موضوع لایو را از طریق پست و استوری به مخاطبان اطلاع‌رسانی کنید. و از مخاطبان بخواهید آن را منتشر کنند.

تکنیک هفتم: ارجحیت کیفیت بر کمیت پست‌ها

شما در اینستاگرام در پی افزایش بازدید اینستاگرام هستید تا بتوانید بیمار جدید جذب کنید و در نتیجه به معروفیت و سود و درآمد بیشتر دست یابید. پس محتوایی که منتشر می‌کنید باید موردپسند مخاطب باشد. از این رو به جای انتشار پست‌های زیاد اما بی‌کیفیت و با دقت پایین، انرژی خود را صرف تولید محتوای با کیفیت و کاربر پسند نمائید.

تکنیک هشتم: محتوای متناسب با فضای اینستاگرام باشد.

هدف شما این است که بازدید صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید. پس باید محتوایی تولید کنید که متناسب با فضای اینستاگرام و در حد حوصله مخاطب اینستاگرام باشد.

تکنیک نهم: از سایر شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

یکی از تکینک‌های افزایش بازدید اینستاگرام، این است که مخاطبان سایر شبکه‌های اجتماعی را به صفحه اینستاگرام خود هدایت کنید. البته اگر در ابتدای فعالیت هستید، تولید محتوای جذاب و مناسب برای هر یک از پلتفرم‌ها دشوار است. اما اگر در سایر پلتفرم‌ها محبوبیت نسبی دارید، افزایش بازدید اینتساگرام نیز کمتر دشوار خواهد بود.

تکینک دهم: حرفه‌ای عمل کنید.

شما به عنوان یک پزشک در صفحه اینستاگرام خود باید حرفه‌ای عمل کنید. برای تک‌تک مخاطبان ارزش زیادی قائل باشید. احترامی که به مخاطبان خود می‌گذارید، بطور مستقیم منجر به افزایش بازدید از صفحه اینستاگرام خود شما خواهد شد. همچنین به عنوان یک پزشک با سایر پزشکان و همکاران تعامل داشته باشید و صفحات آن‌ها را دنبال کنید و کامنت‌ها معنادار برای آنها بگذارید.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بازدید صفحه اینستاگرام خود را با این تکنیک‌ها افزایش دهید. لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

مشتری محور باشید!

ضرورت باشگاه مشتریان برای کلینیک شما

ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*