چگونه بیماران سالم تری داشته باشیم؟(مدیریت ارتباط با بیمار)

  دکتر لینک | چگونه بیماران سالم تری داشته باشیم؟(مدیریت ارتباط با بیمار)

مدیریت ارتباط با بیمار (PRM) مفهومی است که برای افراد غیر فعال در حیطه خدمات درمانی و بسیاری از متخصصان حوزه مراقبت های بهداشتی، بیگانه به نظر می رسد. تمایز و تفاوت مهم میان بیمار و مشتری در ذهن اکثر پزشکان شکل گرفته است و آن ها معقتقدند که”بیماران نیازمند درمان هستند و مشتری نیستند”.مشتریان برای خرید چیزهای مختلف به فروشگاه مراجعه می کنند، در حالی که بیماران به مراقبت های بهداشتی و درمان نیاز دارند. این دیدگاه باعث می شود مردم احساس خوبی نسبت به این حرفه داشته باشند، اما همین دیدگاه می تواند برای فرایندهای تجاری ناکارآمد بوده و منجر به هزینه های اضافی شود. سیستم های PRM بیمارستانی کمک می کند تا عملکردهای این سازمان با بازده بیشتری اجرا شود و در آن از بیمارانی سالم تر نگهداری شود.

 

اصل موضوع این است که  هدف یک سیستم PRM  برقراری ارتباط-منطقه ای است که در آن بسیاری از ارائه دهندگان می تواند پیشرفت داشته و عملکرد خود را بهبود بخشند. بیمارستان ها بیش از هر سازمانی نیازمند ارتباطات بهتر و کارامد هستند. به نظر می رسد اکثر بیمارستان های که در رسانه های محلی  تبلیغات انجام می دهند، برای به رسمیت شناختن نام خودشان این کار را می کنند. اما رسانه های اجتماعی و دستگاه های جدید، اثربخشی تبلیغات رسانه های سنتی را کم رنگ تر نموده اند. بیمارستان ها نیازمند تغییر روال ارتباطاتی خود و شخص سازی آن هستند.

 

بسیاری از سیستم های PRM می توانند در مدیریت پیام رسانی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی به این مراکز کمک کنند، اما بزرگترین ضربه ای که یک سیستم PRM به آنها وارد می کند، در راستای تأمین بیماران سالم تر برای بیمارستان هاست.

افزایش تماسها با افراد خارج از بیمارستان

استفاده از سیستم PRM به معنای واقعی کلمه، حس ارائه خدمات درمانی را به شکل سنتی بیان نمی کند. اما باید توجه داشت که در دنیای امروزی اعمال برنامه های کاربردی بالینی سنتی در حدی فراتر از تصور غیر قابل تحمل شده است. سیستم PRM برای نگهداری از بیماران در شرایطی سالم تر و زمانی که آنها در خانه ، در محل کار، و یا در تعطیلات هستند، مفید است.

پیگیری وضعیت بیماران

پیگیری بیماران با سیستم های کلینیکی سنتی مشکل است. تماس با بیماران کاری وقت گیر بوده و کلینیک ها و کارکنانشان در صورت امکان از انجام وظیفه خود اجتناب می کنند. سیستم های PRM این فرایند را خودکار کرده، و با ارسال ایمیل، پیام های متنی و یا ارتباطاتی مشابه با بیماران در زمان مقرر، امر پیگیری را بسیار آسان نموده است. ممکن است پیام ارسالی متنی ساده داشته و فقط به عنوان یک یادآوری برای مصرف داروی بیماران ارسال شود و یا شامل محتوای بیشتر و پیچیده تری باشد. چنین ارتباطی به صورت تماس تلفنی شخصی انجام نمی شود، اما دربهترین زمان ممکن در دسترس بیمار قرار می گیرد.

 با سیستم PRM تماس روزانه با بیماران براحتی مدیریت شده، و هم سرویس دهندگان زمان بیشتری با بیماران صرف می کنند و هم  در خارج از چارچوب مراکز درمانی، از بیماران بهتر و اثر پذیرتر مراقبت می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از بیماران دید مثبتی بر بکارگیری سیستم های ارتباطات  PRM دارند، از دید آنها وجود PRM به عنوان سمبلی از انجام عملکرد مطلوب بیمارستان در ارائه خدمات مراقبتی به بیماران محسوب می شود.

قرار ملاقات های داخلی

اغلب سرویس دهندگان PRM از یک سیستم برنامه ریزی زمانی با توانمندی برقراری ارتباطات خروجی  برخوردارند. اکثرا شبکه های ارائه دهنده PRM های بیمارستانی، فقط ارسال یادآوری رویه های کاری آتی و یا قرار ملاقات ها را برایشان فعال می کنند.

سیستم PRM برای برقراری ارتباط طراحی شده است.  بیماران می توانند اطلاعات مربوط به وضعیت جاری خود را برای بیمارستان ارسال کنند این اطلاعات به مقالات پیوند داده شده و به شکل اتوماتیک برای بیمار فرستاده می شود. معمولا ارسال مقالات و اطلاعات پزشکی و تبلیغات دارویی به بیماران، ایده های مناسبی برای مراقبت بهتر از خودشان ارائه می کند. دقیقا مانند پیام های بازرگانی که اغلب با مشاهده یا شنیدن آن احتمال بیشتری برای گرایش مردم ایجاد می شود.

کاربرد PRM برای بیماران بستری

بستری بودن بیمار فرصتی برای استفاده از سیستم PRM است. شاید این شرایط به حیله ای برای پیاده سازی سیستم بنظر برسد ، اما اجرای PRM باعث می شود از دیدگاه مراجعینی که می خواهند از وضعیت درمانی نزدیکانشان مطلع شوند، بیمارستان بسیار پیشرفته و مدرن به نظر برسد. سیستم PRM می تواند اطلاعات جزئی تا پیشرفته مانند تغییر اتاق بیمار یا سایر موارد را توسط پیام های متنی و یا پست الکترونیکی به لیستی از خویشاوندان و دوستان بیمار ارسال کند. این بدان معنی است  که در ایستگاه پرستاران ازدحام کم شده و سوالات کمتری از سوی مراجعین مطرح خواهد شد و بازدیدکنندگان راحت تر بوده و از اینکه از بیمارشان در محیطی با سیستم اطلاع رسانی قوی مراقبت می شود ، احساس امنیت خواهند کرد. بیمارستان مانند یک سازمان فن آوری های پیشرفته بنظر می آید که در بالای سر بیمار قرار گرفته و مراقبت لحظه ای از وی را به عهده دارد.

کاربردهای دیگر

قطعا کاربردهای بالقوه بسیاری از سیستم های PRM در بیمارستان ها وجود دارد. با اجرای صحیح آن، PRM می تواند مراقبت از بیماران و درمان آن ها رابه طور مستقیم  تحت تاثیر قرار دهد وروند درمان را بهبود بخشد . بیشترین استفاده PRM در قسمت درمان است، اما قطعا فرصت های بسیاری در طول دوره  بیماران بستری برای بکارگیری آن وجود دارد. برخی از بیمارستان ها در راه استفاده از PRM قرار گرفته اند که در آینده نزدیک به بهره برداری از آن خواهند پرداخت. PRM قطعا بخشی مهم از آینده است، اگر چه ممکن است با نام دیگری مطرح شود.

تکنولوژی دکتر لینک دارای ماژول مدیریت ارتباط با بیمار بوده و توانایی پشتیبانی از تمامی خدمات در این زمینه را دارا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

جلب اعتماد بیمار

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*