ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

  دکتر لینک | ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

یکی از مواردی که در جذب بیمار بسیار موثر است، توانایی‌ها، مهارت‌های پزشک معالج است. بسیاری از مهارت‌های ضروری برای پزشکی را در طول تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی، دوره‌های انترنی و دوره‌های رزیدنسی فرا گرفته‌اید، اما برای اینکه در امر جذب بیمار هم بتوانید موفق باشید و در بازار پر رقابت امروز توان رقابت با سایر همکاران را داشته باشید لازم است مهارت‌های خود را خارج از حیطه تحصیل نیز ارتقاء دهید.

در این مطلب گام‌هایی را برای ارتقاء مهارت پزشکی با شما در میان گذاشته‌ایم.

این مطلب را بخوانید: ویژگی‌های یک پزشک موفق

1- یک مربی داشته باشید.

پزشکان می‌توانند در امر طبابت از یک پزشک پیشکسوت الگو بگیرند. پزشکی با سابقه در حوزه تخصص‌تان که موارد متعددی از بیماران را درمان کرده را به عنوان الگو پیدا کرده و با او کار کنید. یک پزشک پیشکسوت می‌تواند در موارد بسیاری  به شما مشاوره داده و از شما پشتیبانی کند. همچنین شما می‌توانید از خصایص قابل تحسین این پزشک پیشکسوت در کار خود الگوبرداری کنید.

2-مهارت‌های بین فردی و ارتباطی خود را تقویت کنید.

مهارت‌های بین‌ فردی شامل توانایی برقراری ارتباط و ایجاد روابط با دیگران هستند که به طور معمول «مهارت‌های افراد» نامیده می‌شوند. داشتن مهارت‌های بین‌فردی قوی به شما کمک می‌کنند تا بیمارانتان را درک کنید و رویکردی مؤثر برای درمان بیماران و ارتباط با دیگران داشته‌باشید که در نتیجه می‌توانید بیماران را به خود وفادار کنید.

3- دانش خود را به روز نگه‌دارید.

بعد از دوران تحصیل، گذراندن یک دوره، مانند شرکت در همایش‌ها و سمینارها و به روز بودن در مورد شیوه‌های درمانی جدید راه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در عین توسعه‌ی مهارت‌های عملی خود، مطلع و به روز بمانید.

4-از مهارت‌هایتان در کار بهره ببرید.

الف) چاره‌اندیش باشید. 

زمانی که بیماری به شما مراجعه می‌کند، یعنی اینکه مشکلی دارد و برای رفع این مشکل به کمک شما نیاز دارد. شما در این مواقع می‌توانید درمانی را که به بیماران خود ارائه می‌دهید به عنوان فرصتی برای حل یک مشکل نگاه کنید.

یافتن پاسخ برای مشکل و درمان برای بیماران به آن‌ها این احساس را القاء می‌کند که شما از لحاظ علمی و حرفه‌ای، پزشکی با صلاحیت هستید و در بلند مدت اعتماد بیشتری نسبت به شما خواهد داشت. و حتی موحب می‌شود بیمار، شما را به سایرین معرفی و پیشنهاد نماید.

ب) حرفه‌ای باشید. 

پزشکان باید در تمام مراحل درمان بیمار حرفه‌ای رفتار کنند؛ یعنی از لحن محترمانه استفاده کرده و تعادل و خونسردی خود را حفظ کنند. هنگام معالجه‌ی افرادی با تفاوت‌های هویتی یا فرهنگی و افراد مبتلا به بیماری‌های استرس‌زا، پزشکان باید خویشتن‌آگاهی داشته باشند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بیماران ممکن است تجربه‌ی برخورد با پزشکانی را داشته باشند که با آن‌ها غیرحرفه‌ای رفتار کرده‌اند و آن‌ها همه‌ی این تجربیات قبلی را با خود به مطب و وقت ویزیت‌ می‌آورند.

ج )در برقراری ارتباط خبره باشید.

 برای اطمینان از اینکه بیماران از استاندارد مراقبتی بالایی که سزاوارش هستند برخوردار می‌شوند، پزشکان باید در برقراری ارتباط خبره باشند. به همین دلیل، با استفاده از مهارت‌های مانند توجه به نشانه‌های غیرکلامی، گوش دادن فعال و تکنیک‌های اعتبارسنجی می‌توانند روند درمان را نتیجه‌بخش و کارآمد کنند. به طور کلی، برقراری ارتباط موثر می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بیماران‌تان احساس می‌کنند شنیده می‌شوند و همچنین شما نیز هیچ اطلاعاتی را از دست نمی‌دهید.

5-به دنبال پیشرفت باشید.

پیشرفت شغلی یک روند ثابت است که تنها با داشتن یک برنامه منظم دستیابی به آن امکان پذیر است. شما با تشریح هر آنچه دقیقاً از حرفه خود می خواهید می توانید در زمینه‌ی پیشرفت شغلی کمک شایاینی به خود کنید.

اگر یک پزشک تازه‌کار هستید،به این فکر کنید که برای پیشرفت کردن در زمینه‌ی کاریتان باید دقیقا چه کارهایی را انجام دهید و برای برداشتن گام بعدی خود برنامه ریزی کنید.

 اغلب تحقق بخشیدن به پیشرفت شغلی و البته پاسخ دادن به سوال چگونه پیشرفت کنیم دشوار است. دستیابی به اهداف یک شغل به معنی شبانه‌روزی کار کردن نخواهد بود، بلکه اطمینان از اینکه به طور مؤثر برنامه ریزی کنید، اهداف واضحی را ایجاد کنید و به طور کلی مدیریت کلینیک و بیماران را تحت تأثیر قرار دهید، قطعا می‌تواند شما را در مسیر درست سوق دهد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، با ارتقاء مهارت‌های خود در فرآیند جذب بیمار از آن استفاده کنید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اهمیت ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی

برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*