یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  دکتر لینک | یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دندانپزشکی یکی از مراکزی است که همه افراد جامعه با آن سر‌و‌کار دارند و حداقل سالیانه یک بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. از آنجائی که تعداد کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار زیاد است و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود، برای اینکه بتوانیم در مدیریت کلینیک دندانپزشکی و جذب بیمار موفق باشید، باید یک‌سری ویژگی‌ها را در کلینیک دندانپزشکی رعایت کنید. در این مقاله این ویژگی‌ها را برای شما بازگو می‌‌کنیم.

امکانات رفاهی کلینیک های دندانپزشکی

1- دسترسی آسان به کلینیک

کلینیک دندانپزشکی از لحاظ مکانی باید در موقعیتی  باشد که بیماران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، همچنین برای یکی از معضلاتی که مراجعین با آن روبه‌رو هستند یعنی جای پارک وسائل نقلیه چاره‌ای اندیشیده باشد. درنظر گرفتن فضای پارکینگ برای وسائل نقلیه بیماران، یک مزیت بسیار خوب برای بیماران محسوب می‌شود.

2-ایجاد فضای آرامش بخش برای بیماران

ایجاد یک فضای مناسب و آرامش‌بخش به عنوان اتاق انتظار برای بیماران و همراهان مسئله‌ای است که مدیریت کلینیک های دندانپزشکی باید به صورت ویژه‌ای به آن توجه کنند. به دلیل مشخص نبودن زمان موردنیاز خدمات دندانپزشکی ممکن است بیماران تا چند ساعت مجبور به انتظار برای رسیدن نوبت خویش باشند. پس درنظر گرفتن فضایی در کلینیک که موجبات آرامش و آسایش بیماران را به همراه داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

3- برخورداری از تهویه وسیستم سرمایشی و گرمایشی

اتاق انتظار باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بیمار در آن احساس آرامش کند، و همچنین با توجه به بوی مواد دندانپزشکی بایستی دارای تهویه مناسبی باشد و فضا آکنده از رایحه خوش باشد. نکته دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد برخورداری کلینیک‌ها از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب باشد، و همچنین فضای کلینیکی نیز بایستی بسیار بهداشتی و آکنده از هر گونه میکروب باشد.

4- امکانات سرگرمی

هرچه کلینیک از نظر امکانات رفاهی بیشتر برخوردار باشد، از اقبال بیشتری برای مراجعه بیماران برخوردار خواهد بود. برخی از امکانات رفاهی می‌تواند شامل مواردی همچون سیستم‌های صوتی و تصویری، اینترنت wifi رایگان با سرعت بالا و کتابخانه با برخورداری ار کتاب‌های مناسب برای همه سنین.

استفاده از تجهیزات و مواد با کیفیت دندانپزشکی

آنچه که یک کلینیک دندانپزشکی را از سایر کلینیک‌ها مجزا می‌کند، وجود تجهیزات مدرن و مواداولیه باکیفیت است. مجهز بودن کلینیک دندانپزشکی به تجهیزات مدرن و در سطح جهانی، مزایای بسیاری برای آن به ارمغان خواهد آورد. از مهمترین مزیت‌هایی که برای کلنییک می‌توان اشاره کرد، درد کمتر برای بیماران و همچنین سهولت در کار برای دندانپزشک در حین استفاده از این دستگاه‌ها و تجهیزات.

مورد مهم دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد کیفیت مواد دندانپزشکی است که در دوام و استحکام دندانی که عمل دندانپزشکی روی آن صورت گرفته شده بسیار موثر می‌باشد به طوری که در صورت استفاده از نوع نامرغوب آن حتی اگر از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا نیز استفاده شده باشد باز هم دندان مورد نظر از دوام و استحکام چندانی برخوردار نخواهد بود.

تجربه و تخصص دندانپزشک 

بدون شک مهمترین عامل در موفقیت انجام یک عمل دندانپزشکی تخصص و تجربه شخص دندانپزشک است. دندانپزشکی موفق است که بتواند به بهترین نحو کار خود را انجام دهد.

کلینیک هایی مورد استقبال قرار می گیرند که از متخصصان با دانش و خوشنام استفاده می‌نمایند. اولین موردی که مورد توجه بیماران قرار می گیرد مدارجی است که دندانپزشک در طول سالیان در دانشگاه ها و دوره هایی که در مراکز بین المللی طی کرده است و پس یک مورد بسیار مهم که مورد توجه قرار خواهد گرفت، تجربه دندانپزشک است که در طول سالیان زیادی به صورت عملی به دست آمده است. 

امروزه با تخصصی‌تر شدن عملیات دندانپزشکی شاهد انجام تخصصی هر عمل توسط یک دندانپزشک هستیم مثلا در کلینیک‌های معتبر هر بیمار در ابتدا توسط یک دندانپزشک عمومی معاینه می‌شود و با توجه به مشکلی که تشخیص داده می‌شود جهت درمان به همکار مربوطه ارجاع داده می‌شود. هر کلینیک برای مواردی همچون ایمپلنت، درمان ریشه، لمینیت، اطفال و غیره دارای متخصصان مخصوص به خود می‌باشد.

ارتباط با بیماران

بعد از ترس از ارتفاع، ترس از دندانپزشکی شایع‌ترین فوبیا در میان افراد است.  اما مهمترین عامل برای از بین‌بردن ترس از دندانپزشکی، نحوه رفتار و گفتار دندانپزشک با بیمار است.

بسیاری از دندانپزشک معتقدند که لزومی ندارد در خصوص پروسه درمان به بیمار توضیحی داده شود، خصوصا در ایران بسیاری از دندانپزشکان به این مسئله اعتقادی ندارند. اما در یک کلینیک دندانپزشکی خوب، پزشک معالج باید از روحیات، سابقه بیمار و تجربیات خوب و بد او درخصوص درمان‌های قبلی، با او صحبت کند. مشکلات بیمار را ابتدا از زبان خود او گوش دهد. سپس به بررسی و معاینه بیمار بپردازد.

حتی یک پزشک خوب به عنوان یک همراه به صحبت‌های خارج از موضوع دندان پزشکی بیمار نیز گوش می‌سپارد تا به بیمار به بهترین نحو آرامش خاطر داده شود.

یکی از نکات مهم در پروسه درمان صبر و حوصله دندانپزشک به خصوص در کار روی دندان کودکان است. بهترین دندان پزشکان نسبت به وقتی که به بیمار اختصاص می‌دهند احساس مسئولیت می‌کنند.

نحوه برخورد کارکنان دندان پزشکی

یک کلینیک دندانپزشکی خوب جایی است که بیمار با ورود به آن احساس آرامش و امنیت داشته باشد. در چنین کلینیکی، تمام تلاش پرسنل و کارکنان در جهت آسایش و آرامش بیمار باید باشد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک  دندانپزشکی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک  خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

اهمیت طرح کسب‌وکار برای مرکز درمانی

crm پزشکی

پنج نکته برای افزایش کیفیت کار پرسنل کلینیک

به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت می‌دهید

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*