آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

  دکتر لینک | آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

در چند سال اخیر تکنولوژی پیشرفت زیادی در مراکز بهداشت و درمان داشته است. اگر شما هم مانند بسیاری از مدیران کلینیک و درمانگاه ها درحال برنامه ریزی برای توسعه و پیشبرد کسب و کار خود هستید،  پس حتماً سرتان بسیار شلوغ است. آیا فکر کرده اید زمان آن رسیده است که شما هم از تکنولوژی های به روز، جهت پیشبرد کسب وکار و طبابت خود استفاده کنید؟

سوال اساسی این است که نرم افزار مدیریت مطب بخرم یا خیر؟

ولی بهتر است کمی در مورد مدیریت و تصمیمات مدیریتی آگاهی پیدا کنید:

مدیریت کار سختی است و مدیران خوب همیشه دستیارانی دارند که آنها را برای مدیریت بهتر همراهی می کنند. دکتر لینک دستیار پزشک در مدیریت مطب است که تمامی گزارشات و عملکردها را رصد می کند و بصورت هوشمند نقاط ضعف و قوت مطب و کلینیک را به دکتر و مدیر کلینیک نمایش می دهد. در عین حال توانایی: جذب بیمار، افزایش وفاداری و رضایت در بیمار و کاهش زمان سرویس دهی (پذیرش، تشخیص و تجویز) را دارد.

مقالات مرتبط:  معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

برای دانستن اینکه شما به نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک نیاز دارید یا خیر می توانید با پاسخ گویی به سوالات زیر شروع کنید:

آیا تیم پذیرش و فروش دارید؟

نگهداری اطلاعات بیماران و مراجعات آنها در  مکانهای مختلف مانند اکسل یا دفترچه یادداشت یا سررسید باعث می شود که تیم پذیرش یا فروش دچار مشکل شود. نه تنها دقیقاً معلوم نمی شود بیماران و مراجعین چطور با منشی ها در ارتباط هستند بلکه؛ اطلاع دقیقی از کارها و فعالیت هایی که نیروهای پذیرش در حال انجام آن هستند نیز قابل دسترسی نخواهد بود. برای تصمیم گیری بهتر در رابطه با بیماران و مراجعین، دیدی کامل به تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط بخش پذیرش، ضروری خواهد بود .

آیا بیماران بیش از یک بار به شما مراجعه می کنند؟ آگاه بودن از تصمیم های بیماران و مراجعین و پیش بینی آنها یکی از نکات کسب موفقیت در کسب و کارهای پزشکی است. با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک و براساس تاریخچه حضور بیماران و مراجعین و نحوه رفتار آنان می توان در دوره های زمانی مشخصی، پیام های اعم از (ایمیل، پیامک یا تماس) جهت یادآوری و آگاه سازی در مورد پیشنهادهای درمانی مختلف برایشان ارسال شود.

بیماران و مراجعین خوش حساب یا بد حساب، مسئله این است؟! تنها با مشاهده تاریخچه قبلی بیماران و مراجعین می توان از این مشکل درس گرفت. در حال حاضر بیماران و مراجعین براساس ارزشی و سودی که به درمانگاه یا مطب و کلینیک می رسانند دسته بندی نشده اند  و مورد هدف (تخفیف های ویژه یا کمپین های تبلیغاتی) قرار نمی گیرند و به یک میزان برای بیماران و مراجعین متفاوت تلاش و زمان صرف می شود.

آیا پیش آمده که با بیماران و مراجعین درجه یک (VIP) خود ویزیت داشته باشید ولی یادتان نباشد بیماری قبلی وی چه بوده است؟ در چنین ویزیت هایی گزارشی ساده و سریع در نرم افزار مدیریت مطب می تواند  کمک شایانی کند. این توجه به نیازها و اطلاعات بیماران و مراجعین، نگاه آنها را به کلینیک و مطب تغییر داده و باعث به وجود آوردن تجربه مثبتی در ذهن آنها می شود.

مقاله مرتبط: پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها پزشکی چگونه و به چه مقدار بازدهی داشته است؟ شما در نمایشگاه ها و سمینارها کارت ویزیت های مختلفی دریافت می کنید و با افراد زیادی صحبت می کنید. اما مهم این است که شما چطور آنها را پیگیری خواهید کرد و  چطور این تلاش ها منجر به حضور مراجعین و ویزیت بیشتر می شود؟ با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب می توانید تمام فعالیت ها و تلاش های انجام شده  از لحظه شروع مکالمات تا زمانی که به ویزیت و تجویز منجر شود را ثبت و پیگیری کرده و در نهایت متوجه شوید چند ویزیت و مراجعه از نمایشگاه و یا سمینار داشته اید و ایا این سرمایه گذاری و هزینه، سود آور بوده یا خیر؟

آیا تا کنون تعطیلات را صرف مرتب کردن و دسته بندی تماس ها و جلسات کرده اید؟ اگر نرم افزاری برای برنامه ریزی تماس ها و یادداشت ها وجود داشت در تعطیلات  فوتبال تماشا می کردید و از اوقات فراغت لذت می بردید. با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک می توان به راحتی تماس ها، جلسات و تقویم کاری را مدیریت کرده و هفته های آینده را از پیش برنامه ریزی کرد .

مقاله مرتبط: گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

آیا بیماران و مراجعین بعد از این که از حضور در کلینیک شما درمان نشده اند به سراغ دکتر و کلینیک بعدی رفته اند؟ مشکل پیش آمده برای یکی از بیماران و مراجعین از ۶ ماه گذشته تا به حال حل نشده است  چراکه به جز یک سری یادداشت های نامرتب هیچگونه راه حل دیگری برای پیگیری درمان بیماران و مراجعین وجود نداشته است . و خب مشکل بعدی این جاست که براساس چه فرآیندی درمان بیماران و مراجعین کامل می شود؟ چه کسی مسئول آن است؟ آیا بیماران و مراجعین، خود می تواند روند حل مشکل خود را به صورت آنلاین مشاهده و پیگیری کند؟

تکنولوژی دکتر لینک دارای سیستم هوشمند Therapy Timeline سیستم هوشمند فرایند درمانی می تواند این مشکل را برای بیماران و وراجعین و همچنین پزشک معالج برطرف کند تا بیماران آگاهی کامل از وضعیت روند بهبود سلامتی خود داشته باشند.

به چند تعداد از سوالات بالا جواب "مثبت" داده اید؟ بیش از ۳ تا؟ اگر چنانچه هر کدام از این نشانه های بالا در مورد کسب و کار شما صدق می کند به این معنی است که به یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک نیاز دارید.

و اما آخرین سوال می تواند این باشد:

آیا شما نگران هزینه پیاده سازی نرم افزار هستید؟

امروزه نرم افزارهایی بر اساس تکنولوژی پردازش ابری این مشکل را برای بسیاری کلینیک ها و درمانگاه های پزشکی حل کرده است. با استفاده از این تکنولوژی دیگر نگران هزینه های نصب نرم افزار، نگهداشت و تعمیرات آن نخواهید بود. و به محض آن که تصمیم بگیرید می توانید از آن استفاده کرده و داده های خود را در آن وارد کنید.

در پایان نرم افزار مدیریت مطب به شما کمک می کند تا از مشتریان فعلی به خوبی نگهداری کرده و ویزیت های بیشتری را به مرحله اجرا در آورد. نکته بعدی این است که قبل از انتخاب نرم افزار مناسب باید برای آن وقت بگذارید و تحقیق کنید.

 

لینک های مرتبط:

gotcrmsoftware

successwithcrm

cloud4good

selastech

مقالات مرتبط:

دکتر لینک چیست؟

چرا دکتر لینک؟

معرفی نرم افزار دکتر لینک

مدیریت و کاهش هزینه های مطب و کلینیک

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*